مانع‌تراشی رژیم صهیونیستی در تکمیل مرمت حرم ابراهیمی
کد خبر: 4019400
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱

مانع‌تراشی رژیم صهیونیستی در تکمیل مرمت حرم ابراهیمی

نیروهای رژیم صهیونیستی دیروز، سه‌شنبه، از ادامه کار کمیته بازسازی الخلیل در راستای مرمت و حفاظت از حرم ابراهیمی ممانعت کردند.

حرم ابراهیمی در الخلیل

به گزارش ایکنا به نقل از شبکه الرایه، شیخ حفظی ابو سنینه، مدیر حرم ابراهیمی اظهار کرد: نیروهای رژیم صهیونیستی دیروز از ورود کارکنان کمیته بازسازی الخلیل برای ادامه عملیات مرمت حرم ابراهیمی که شامل حفاظت برق، مرمت پشت بام و رنگ‌آمیزی دیوارهای آن، نظافت سنگ‌ها و نقوش تاریخی اسلامی و سایر کارهای هنری است، جلوگیری کردند.
 
وی افزود: کارهای ترمیمی داخل حرم ابراهیمی از وظایف وزارت اوقاف و امور دینی و با هماهنگی کمیته بازسازی است و این اقدامات خودسرانه در چارچوب تلاش‌های اشغالگران و شهرک نشینان صهیونیست برای افزایش سلطه خود بر حرم شریف ابراهیمی انجام می‌شود؛ چرا که رژیم صهیونیستی اشغالگری خود را علیه حرم شریف ابراهیمی با حفاری و نصب شمعدان هفت شاخه یهودیت و پرچم‌های رژیم صهیونیستی بر دیوارهای بیرونی این حرم شریف ادامه می‌دهد و از پخش اذان از مناره‌های بیرونی مسجد ممانعت می‌کند.
 
در همین راستا، احمد التمیمی، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین نیز از سازمان ملل خواست تا به مسئولیت خود عمل کرده و قرارداد سازمان یونسکو، صادر شده در تابستان 2017 میلادی را در خصوص اینکه حرم ابراهیمی یک اثر باستانی فلسطینی است، به اجرا درآورد. این مسئله طرف‌های بین‌المللی را ملزم می‌سازد که در مقابل اقدامات یهودی‌سازی رژیم اشغالگر صهیونیستی ایستادگی کنند.
 
وی افزود: اشغالگران صهیونیست با تمام توان خود و از راه‌های مختلف سلطه خود بر حرم ابراهیمی و محیط اطراف آن در شهر قدیمی الخلیل را با هدف یهودی‌سازی کامل این شهر ادامه می‌دهند. لذا لازم است که قانون بین‌المللی خاص سرزمین‌های اشغالی و بازگرداندن کامل حرم ابراهیمی و شهر قدیمی الخلیل به حکومت فلسطین تصویب شود.
 
وی در پایان تأکید کرد: مسجد و حرم ابراهیمی یک اثر اسلامی خالص است و یهودیان هیچ حقی نسبت به آن ندارند. لذا اقداماتی که از سال 1994 میلادی در خصوص تقسیم زمانی این مسجد انجام شده، باطل است و باید ملغی شود.
انتهای پیام
captcha