تشکیلات خودگردان ورود غیرقانونی رئیس رژیم صهیونیستی به حرم ابراهیمی را محکوم کرد
کد خبر: 4017058
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶

تشکیلات خودگردان ورود غیرقانونی رئیس رژیم صهیونیستی به حرم ابراهیمی را محکوم کرد

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین ورود غیرقانونی رئیس رژیم صهیونیستی به حرم ابراهیمی در شهر الخلیل را به شدت محکوم کرد و نسبت به پیامدهای خطرناک آن هشدار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، محمد اشتیه، دیروز یکشنبه به دنبال یورش اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی به حرم ابراهیمی به بهانه برگزاری جشن یهودیان، در بیانیه‌ای تأکید کرد: ما اقدام تحریک‌آمیز هرتزوگ در حرم شریف ابراهیمی را محکوم کرده و از پیامدهای خطرناک آن هشدار می‌دهیم.
 
وی از سازمان ملل متحد و سازمان یونسکو خواستار تحرک فوری برای توقف تجاوزات اسرائیل به مقدسات اسلامی و مسیحی به ویژه مسجد الاقصی و کلیسای قیامت در شهر قدس و همچنین حرم ابراهیمی در شهر الخلیل شد.
 
اشتیه همچنین ادعاهای هرتزوگ در خصوص حق تاریخی یهودیان در شهر الخلیل را رد کرد و گفت: ادعاهای هرتزوگ تلاش برای تحمیل ادعاهای دروغین در این شهر عربی ـ اسلامی، توطئه جهت یهودی‌سازی، سلطه بیشتر بر این شهر و همچنین سر فرود آوردن ساکنان اصلی آن در برابر نظام تبعیض نژادی اسرائیل است که نشانه‌های آن در خیابان‌ها و کوچه‌های این شهر قدیمی که در معرض پاکسازی نژادی قرار دارد، نمایان است.
 
گفتنی است، حرم ابراهیمی در بخش قدیمی شهر الخلیل قرار دارد که تحت سلطه صهیونیست‌ها است و حدود 400 شهرک نشین صهیونیست تحت حراست حدود 1500 نظامی اسرائیلی در این شهر ساکن هستند.
 
از سال 1994 میلادی و پس از آنکه در 25 فوریه همان سال یک شهرک نشین صهیونیست 29 فلسطینی را در نماز صبح به شهادت رساند، مسجد ابراهیمی که مسلمانان معتقدند ضریح حضرت ابراهیم (ع) در آن قرار دارد، به دو بخش (برای مسلمانان و یهودیان) تقسیم شد.
 
در ماه ژوئیه 2017 میلادی کمیته میراث جهانی وابسته به یونسکو حرم ابراهیمی را به عنوان یک اثر باستانی فلسطینی در فهرست آثار باستانی جهان قرار داد.
 
انتهای پیام
captcha