هتک حرمت مقدسات اسلامی مقاومت ملت فلسطین را بیشتر می‌کند
کد خبر: 4017654
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
الازهر:

هتک حرمت مقدسات اسلامی مقاومت ملت فلسطین را بیشتر می‌کند

نهاد الازهر ضمن محکوم کردن ورود غیرقانونی رئیس رژیم صهیونیستی به مسجد ابراهیمی تأکید کرد که هتک حرمت مقدسات اسلامی، پایداری ملت فلسطین را بیشتر خواهد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، نهاد الازهر ورود غیر قانونی اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی به مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل کرانه باختری را محکوم کرد.

در بیانیه الازهر آمده است: این رفتارهای خصمانه و آشکار، هتک حرمت مقدسات اسلامی و تلاشی مفلوکانه برای ایجاد واقعیت جدید در سرزمین‌های اشغالی عربی است.

در این بیانیه تاکید شده است: این اقدامات، پایداری، مقاومت و قدرت ملت فلسطین و پایبندی آن به حقوق و سرزمین و مقدسات دینی را بیش‌تر خواهد کرد.

نهاد الازهر در حالی چند روز پس از رویداد ورود غیرقانونی رئیس رژیم صهیونیستی به مسجد ابراهیمی این اقدام را محکوم می‌کند که فلسطینی‌ها هتک حرمت‌های بی‌وقفه رژیم صهیونیستی به مقدسات اسلامی را در راستای تلاش این رژیم برای تحریک احساسات مسلمانان دانسته و بر لزوم برخورد عملی امت اسلامی با این تجاوزگری‌های رژیم اشغالگر تأکید کردند.

رئیس رژیم صهیونیستی یکشنبه گذشته و تحت تدابیر شدید امنیتی به مناسبت فرارسیدن عید یهودی موسوم به حنوکا با ورود به مسجد ابراهیمی طبق رسوم خود، شمع شمعدان‌هایی که این رژیم چهار سالی است در آنجا قرار داده، روشن کرد.

حرم ابراهیمی در بخش قدیمی شهر الخلیل قرار دارد که تحت سلطه صهیونیست‌ها است و حدود ۴۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست تحت حراست حدود ۱۵۰۰ نظامی اسرائیلی در این شهر ساکن هستند.

از سال ۱۹۹۴ میلادی و پس از آنکه در ۲۵ فوریه همان سال یک شهرک‌نشین صهیونیست ۲۹ فلسطینی را در نماز صبح مسجد ابراهیمی به شهادت رساند، این مسجد که مسلمانان معتقدند ضریح حضرت ابراهیم(ع) در آن قرار دارد، به دو بخش (برای مسلمانان و یهودیان) تقسیم شد.

همچنین، در ماه ژوئیه ۲۰۱۷ میلادی کمیته میراث جهانی وابسته به یونسکو، حرم ابراهیمی را به عنوان یک اثر باستانی فلسطینی در فهرست آثار باستانی جهان قرار داد.

انتهای پیام
captcha