جهاد اسلامی: امارات پدرخوانده پروژه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی شده است
کد خبر: 4017477
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰

جهاد اسلامی: امارات پدرخوانده پروژه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی شده است

یک مقام جنبش جهاد اسلامی ضمن انتقاد شدید از مواضع اخیر رئیس جمهور ترکیه در خصوص مسئله فلسطین، گفت که امارات در حال حاضر نقش پدرخوانده پروژه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را در منطقه ایفا می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، جنبش جهاد اسلامی فلسطین با حمله شدید به حکام امارات، آنها را پدرخوانده طرح عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر خواند و همزمان از عقب‌نشینی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از مواضع پیشین خود در قبال اسرائیل انتقاد کرد.

داوود شهاب، رئیس دفتر اطلاع‌رسانی جنبش جهاد اسلامی در گفت‌وگو با المیادین تأکید کرد که موضع رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نشانه عقب‌نشینی او در تقابل با اسرائیل است.

وی با پیش‌بینی اینکه فشارهایی بر ترکیه به منظور سوق دادن آن به سمت اتخاذ موضع گرایش به بهبود روابط با رژیم صهیونیستی وارد است، گفت: در هر حالی، شتاب روند عادی‌سازی با رژیم اشغالگر هرگز ما را به تسلیم شدن وادار نخواهد کرد.

شهاب همچنین ضمن انتقادهایی شدید از حاکمان کشور امارات عربی متحده گفت: روشن است که حاکمان امارات پدرخوانده طرح عادی‌سازی روابط هستند.

این مقام جنبش جهاد اسلامی می‌گوید: امارات از طریق چانه‌زنی با کشورهایی عربی درخصوص توسعه و شکوفایی در ازای عادی‌سازی روابط با تل‌آویو نقش خطرناکی را بازی می‌کند.

وی افزود: اظهارات اردوغان شوکی به همه اقوام و طوائف ملت ترکیه است که همواره پشتیبان آرمان فلسطین بوده‌اند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه چند روز پیش در بازگشت از پانزدهمین اجلاس سران اکو در ترکمنستان در جمع خبرنگاران با اشاره به روابط ترکیه و امارات گفت: در ماه فوریه سال آینده میلادی نیز به امارات می‌رود.

وی در خصوص روابط ترکیه با رژیم صهیونیستی و مصر نیز بیان کرد: زمانی که تصمیممان را گرفتیم، در یک زمان مشخص شده نیز سفرایمان را خواهیم فرستاد. در برخی از این کشورهایی که اشاره شد، کاردار مشغول فعالیت و گام‌هایی برداشته است. سفیر نیست اما کاردار هست. گام‌هایی که با امارات برداشتیم با این کشورها نیز خواهیم برداشت.

محمد بن زاید، ولی‌عهد ابوظبی هم یک هفته پیش به ترکیه سفر کرد و با رئیس جمهور این کشور دیدار داشت آن هم پس از گذشت 10 سال از قطعی روابط دو کشور که که شاهد تنش در روابط فیمابین بود.

طحنون بن زاید، مشاور امنیت ملی امارات هم پیش از ولیعهد ابوظبی به ترکیه سفر و با اردوغان دیدار کرده بود. ترکیه در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی نیز مشارکت داشت.

انتهای پیام
captcha