تقدیر حماس از موضع ضد صهیونیستی مالزی
کد خبر: 4017856
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۲

تقدیر حماس از موضع ضد صهیونیستی مالزی

جنبش مقاومت اسلامی حماس از موضع مالزی در رد هرگونه عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی قدردانی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حماس، این جنبش چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی موضع مقامات کوالالامپور در مخالفت با صدور روادید برای ورزشکاران صهیونیست را ستود و در عین حال لغو میزبانی مسابقات اسکواش جهانی از مالزی را نشانه حمایت از جنایتکاران صهیونیست خواند. 

در این بیانیه آمده است: این جنبش، تعهد تاریخی پادشاه، دولت و مردم مالزی برای مخالفت با همه اشکال عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی را که مالزی در سال‌های اخیر بارها بر آن تاکید کرده است، می‌ستاید و بر قدردانی خود از موضع ثابت مالزی در جبهه مخالفت با سازش تأکید می‌کند.

این جنبش همچنین همبستگی خود را با مالزی برای به دست آوردن حق میزبانی این مسابقات و سایر رویدادهای بین‌المللی بدون پذیرش هیئت‌های صهیونیستی اعلام کرد.

در این بیانیه تصریح‌ شده است که رژیم جنایتکار صهیونیستی که به سرزمین و مردم فلسطین حمله می‌کند، حریم مقدسات را زیر پا می‌گذارد، تمام جنایات را علیه جوانان فلسطینی مرتکب می‌شود و به دنبال نابودی بخش ورزش فلسطین است، سزاوار حضور در مجامع بین‌المللی نیست، بلکه مستحق پاسخگویی در قبال جنایات و پیگرد قانونی در همه عرصه‌ها است.

مسابقات قهرمانی اسکواش مردان جهان قرار بود بین روزهای ۱۶ تا ۲۱ آذر با حضور ۲۶ تیم در کوالالامپور برگزار شود؛ اما فدراسیون جهانی اسکواش (WSF) و سازمان اسکواش مالزی چهارشنبه اعلام کردند که این مسابقات به دلیل عدم امکان رقابت برخی ورزشکاران به خاطر صادر نشدن روادید لغو شده است.

انتهای پیام
captcha