انزوای کشورهای آفریقایی به دلیل شیوع سویه جدید کرونا نگران‌کننده است
کد خبر: 4017988
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹
دبیرکل سازمان ملل متحد:

انزوای کشورهای آفریقایی به دلیل شیوع سویه جدید کرونا نگران‌کننده است

آنتونیو گوترش از نگرانی عمیق خود در مورد وضعیت انزوای پیش روی آفریقای جنوبی، به دنبال اعمال محدودیت‌های جدید سفر به این کشور در پی کشف سویه جدید کرونا خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: ما و دیگران مدت‌هاست هشدار داده‌ایم که نرخ پایین واکسیناسیون زمینه‌ را برای ظهور سویه‌های جهش‌یافته فراهم می‌کند.

وی افزود: مردم آفریقا را نمی‌توان به خاطر سطح پایین واکسیناسیون‌ مقصر دانست و نباید آن‌ها را به دلیل شناسایی و به اشتراک‌گذاری اطلاعات مهم علمی و بهداشتی با جهان مجازات کرد.

گوترش از همه دولت‌ها درخواست کرد که آزمایش‌های مکرر مسافران در کنار سایر اقدامات مناسب و مؤثر برای جلوگیری از خطرات انتقال را به عنوان اقدام جایگزین برای منع سفر در نظر گیرند.

هفته گذشته، دانشمندان آفریقای جنوبی اعلام کردند که یک سویه جدید از ویروس را با عنوان «امیکرون» کشف کرده‌اند؛ به دنبال این خبر بسیاری از کشورها در سراسر جهان  اعلام کردند که پروازهای خود را از ژوهانسبورگ به اضافه تعدادی دیگر از کشورهای آفریقایی متوقف می‌کنند.

هفته گذشته، سازمان بهداشت جهانی در مورد خطر بسیار زیاد شیوع ویروس جهش یافته کرونا در سراسر جهان هشدار داد.

کشورهای اروپایی مانند بلژیک، آلمان و بریتانیا از ثبت موارد ابتلا به سویه جدید خبر داده‌اند، در غرب آسیا نیز تاکنون امارات و عربستان سعودی مواردی از ابتلا به سویه جدید را ثبت کرده‌اند. اگرچه بسیاری از کشورهای جهان اعلام کرده‌اند که پروازهای خود را به کشورهای آفریقایی متوقف می‌کنند، اما به نظر می‌رسد سویه جدید به سرعت در حال گسترش است و به زودی در سایر کشور نیز شاهد ابتلای افراد بیشتری به این سویه جدید خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha