رژیم صهیونیستی بر پرونده‌های قتل فلسطینیان سرپوش مى‌گذارد
کد خبر: 4018019
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۱

رژیم صهیونیستی بر پرونده‌های قتل فلسطینیان سرپوش مى‌گذارد

رژیم صهیونیستی هنگام راهپیمایی‌های «بازگشت بزرگ» مردم غزه که 18 ماه ادامه یافته‌ است، صدها فلسطینی را به شهادت رسانده و تاکنون هیچ نظامی اسرائیلی با این جرم مجازات نشده است.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، سازمان مدافع حقوق بشر «بتسيلم» در فلسطین اشغالی و مرکز حقوق بشر فلسطین در غزه نقض حقوق بشری نظامیان اسرائیلی علیه مردم غزه را هنگام «راهپیمایی بازگشت بزرگ» که در ماه مارس 2018 آغاز شده و 18 ماه به طول انجامیده‌ بود، به صورت گزارشی منتشر کردند.

بر اساس این گزارش، نظامیان اسرائیلی طی تظاهرات مذکور مرز غزه 223 فلسطینی را که 46 نفر از آنها زیر 18 سال بودند، به شهادت رساند و صدها نفر دیگر را نیز به شدت زخمی کرده‌اند.

در این گزارش با اشاره به اینکه نظامیان صهیونیستی معترضان فلسطینی را از نقطه دور از سیم‌های مرزی هدف قرار داده‌اند، گفته شد: در اثنای اعتراضات بیش از 13 هزار فلسطینی زخمی شده‌اند که هشت هزار نفر از آنها نیز با سلاح گرم مجروح شده‌اند. همچنین حملات نظامیان اسرائیلی علیه مردم غزه در دوره مذکور منجر به قطع عضو 156 فلسطینی شد.

طبق این گزارش هنگام اعتراضات یک نظامی اسرائیلی نیز در حمله «تک تیراندازی» کشته و برخی از آنها زخمی شده‌اند.

در گزارش تأکید شد که نظامیان صهیونیست درباره مجروح شدن هزاران فلسطینی، هیچ تحقیقاتی انجام نداده‌اند.

ارتش اسرائیل تنها تا ماه آوریل گذشته 234 پرونده در مورد جان باختن فلسطینیان را بررسی کرده و 143 پرونده را به مقامات قضایی تحویل داده‌ است که 95 پرونده از آن تعداد نیز بسته شدند.

سازمان‌های حقوق بشر در واکنش بی‌توجهی رژیم اسرائیل به پرونده‌ها می‌گویند اسرائیل به دستورات فرماندهان ارشد بر روی جرایم نظامیان خود سرپوش مى‌گذارد و تقریباً هیچ سرباز صهیونیست را مجازات نمی‌کند.

از سوی دیگر به گزارش رسانه‌های عبری‌زبان فرماندهان نظامی صهیونیست نتایج گزارش مذکور را رد کرده‌اند.

نظامیان اشغالگر نیز طی بیانیه‌ای اعلام کردند که درباره حوادث مورد مطرح تحقیقات عمیق و مفصلی در حال انجام است.
انتهای پیام
captcha