قیمت چادر 9 برابر شده است/ محصولات حجاب؛ نیازمند نذر فرهنگی
کد خبر: 4018413
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹
اسدالله سلیمانی:

قیمت چادر 9 برابر شده است/ محصولات حجاب؛ نیازمند نذر فرهنگی

رئیس هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب با اشاره به 9 برابر شدن قیمت چادر مشکی و مشکلاتی که بانوان محجبه برای تهیه چادر با آن مواجه هستند، گفت: چادر و محصولات حجاب نیازمند نذر فرهنگی است.

حجاب نیازمند نذر فرهنگی

به گزارش ایکنا، 9 برابر شدن قیمت چادر مشکی در کنار تورم بی‌رویه همه اقلام مورد نیاز خانواده‌‌ها، فشار مضاعف اقتصادی به خانواده‌هایی وارد کرده است که یک یا چند بانوی محجبه دارند؛ این خانواده‌ها حتی گاهی مجبور می‌شوند بین خرید کالای مصرفی مورد نیاز خانواده و خرید چادر مشکی دست به انتخاب بزنند.

بر اساس گزارش‌هایی که ایکنا از تولید‌کنندگان و فروشندگان چادر مشکی دریافت کرده است، بانوان محجبه زیادی از هزینه بالای چادر مشکی گلایه‌مند بوده و اظهار کرده‌اند که با این قیمت‌ها خرید چادر برای آنها بسیار دشوار است.

در همین خصوص اسدالله سلیمانی، رئیس هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: خانواده‌های محجبه زیادی برای خرید چادر به ما مراجعه می‌کنند اما وقتی با قیمت‌های 9 برابر شده چادر مواجه می‌شوند از خرید منصرف می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه هر خانم محجبه‌ای باید بتواند با قیمت مناسب چادر مشکی مناسب تهیه کند، گفت: خانواده‌ای که دو یا سه خانم محجبه دارند از پس هزینه‌های سنگین تهیه چادر برنمی‌آیند، به همین دلیل با اجرای طرح نذر حجاب و ارائه بیشترین تخفیف تلاش می‌کنیم از بانوان محجبه حمایت کنیم.

سلیمانی با اشاره به اینکه تعداد زیادی بانوی محجبه به تولید‌کنندگان محصولات حجاب مراجعه و از آنها درخواست تخفیف برای خرید چادر مشکی می‌کنند، گفت: در نمایشگاه دائمی عفاف، حجاب، پوشاک و لوازم خانگی ایرانی و اسلامی که اکنون در مصلی تهران برپا شده است، چادرهای مشکلی از 30 تا 60 درصد تخفیف برخوردار بوده و ارزان‌تر از بازار به بانوان محجبه عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب، انجمنی مردمی است و در کنار تولید محصولات حجاب برای خود مسئولیت فرهنگی نیز قائل است، به همین دلیل آمادگی دارد، هبه‌ و نذورات مردم برای حجاب را مدیریت کند.

وی با تأکید بر اینکه برای بانوانی که امکان تهیه چادر نو ندارند، می‌توان نذر فرهنگی انجام داد، گفت: مردم می‌توانند برای حجاب نذر فرهنگی کنند و نذرشان را با راهنمایی و کمک تولید‌کنندگان محصولات حجاب به دست بانوان محجبه نیازمند برسانند.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب، گفت: افرادی که نذر حجاب می‌کنند زیر نظر خودشان پارچه خریداری و با تخفیف ویژه توسط تولید‌کنندگان حجاب دوخته و زیر نظر خودشان در میان نیازمندان توزیع می‌شود.

وی از مردم دعوت کرد برای انجام این نذر فرهنگی به دفتر انجمن به نشانی؛ خیابان انقلاب به سمت فردوسی، خیابان شهید موسوی، ساختمان رشد پایدار، طبقه چهارم غربی، انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب و یا نمایشگاه دائمی عفاف، حجاب، پوشاک و لوازم خانگی ایرانی و اسلامی، غرفه انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha