دفتر اتحادیه رادیوهای اسلامی در فلسطین افتتاح می‌شود
کد خبر: 4018507
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴

دفتر اتحادیه رادیوهای اسلامی در فلسطین افتتاح می‌شود

رئیس اتحادیه رادیو‌های اسلامی عربی ضمن تأکید بر حمایت از تولید آثاری در دفاع از آرمان فلسطین متعهد شد که دفتر نمایندگی این اتحادیه را در فلسطین افتتاح کند.

‏به گزارش ایکنا به نقل از المصری الیوم، عمرو اللیثی، رئیس اتحادیه رادیوهای عربی ـ اسلامی، متعهد شد که دفتر نمایندگی اتحادیه را در فلسطین افتتاح و از تولید آثاری که بیانگر آرمان فلسطین باشد، حمایت کند.

اللیثی با حضور در برنامه «بیت الکل» که از تلویزیون مصر، فلسطین، عراق و اردن پخش می‌شود، به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین گفت: ما برنامه‌هایی را تولید خواهیم کرد که از 57 شبکه عربی و اسلامی به زبان‌های مختلف پخش خواهد شد.

وی افزود: این اتحادیه در سال 1975 عمدتاً برای دفاع از آرمان فلسطین و در حمایت از مردم فلسطین تأسیس شد و بزرگترین اتحادیه رسانه‌ای در جهان است که شامل 57 کشور می‌شود.

دفتر اتحادیه رادیوهای اسلامی در فلسطین افتتاح می‌شود

اللیثی با بیان اینکه کشور فلسطین عضو دائمی شورای اجرایی اتحادیه رادیوهای عربی، اسلامی است و این امری ثابت و تغییر ناپذیر است، بر نقش رسانه‌های عربی و اسلامی برای تبیین اهمیت موضوع فلسطین و حمایت از آن برای نسل‌های جدید تأکید کرد.

اللیثی برنامه بیت الکل را تجربه‌ای متمایز برای یکپارچگی پخش برنامه‌ها در روز جهانی آرمان فلسطین توصیف کرد و گفت که این برنامه به جوانان عرب و مسلمان این پیام را می‌دهد که آرمان فلسطین به پایان نرسیده و قدس پایتخت ابدی کشور فلسطین است.

اتحادیه رادیوهای کشورهای اسلامی عربی در راستای تحقق اهداف سازمان همکاری اسلامی و با موافقت شرکت‌کنندگان ششمین کنفرانس وزرای خارجه کشورهای اسلامی در سال ۱۹۷۵ تأسیس شد.

مقر این اتحادیه در شهر جده عربستان است و این سازمان هیئت‌ها و نمایندگانی در کشورهای عضو دارد.

انتهای پیام
captcha