حافظان قرآن بنگلادشی تجلیل شدند
کد خبر: 4018914
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲

حافظان قرآن بنگلادشی تجلیل شدند

دومین سمینار تجلیل از حافظان قرآن بنگلادش با حضور جمعی از اساتید قرآن و علوم اسلامی این کشور دیروز در شهر کاکس بازار برگزار شد.

 به گزارش ایکنا به نقل از الامه، شهر کاکس بازار  در استان چیتاگونگ در شرق بنگلادش که پایتخت توریستی بنگلادش خوانده می‌شود، دیروز یکشنبه، 14 آذر شاهد جشن فارغ‌التحصیلی دومین دسته از حافظان قرآن کریم مؤسسه نبراس بود.

این مراسم با حضور علمای برجسته از سراسر بنگلادش و اولیای دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل و دوستداران قرآن کریم از شهروندان منطقه کاکس بازار برگزار شد.

مؤسسه نبراس این محفل قرآنی را برای تجلیل از 35 حافظی که اخیراً حفظ قرآن کریم را در مؤسسه مذکور به پایان رسانده بودند، برگزار کرد.

مراسم جشن با تلاوت آیاتی از قرآن مجید آغاز شد و سپس خطبه‌های اسلامی توسط دانشجویان مؤسسه به سه زبان عربی، بنگالی، انگلیسی ایراد و سروده‌های مختلف اسلامی اجرا شد.

حاضران همگی از شایستگی‌ها و نبوغ دانش‌آموزان در تلاوت‌های دلنشین، سخنرانی‌های گیرا و ارائه‌های جذاب ابراز تحسین کردند. ریاست این کنفرانس را ضیاء الحق، مدیر و مؤسس مؤسسه النبراس بر عهده داشت.

 استاد فرقان الله خلیل، شخصیت ادبی برجسته و جانشین رئیس دانشگاه دارالمعارف اسلامی چیتاگونگ به عنوان مهمان اصلی در این مراسم حضور داشت.

چند نفر از اساتید دیگر دانشگاه چیتاگونگ و همچنین استاد نجم الحسن، برنده جوایز بین‌المللی مسابقات قرآن کریم و استاد روح‌الامین سعدی‌اف، شخصیت برجسته ادبی و رسانه‌ای اسلامی از داکا و پروفسور عفیف فرقان المدنی، استاد حدیث و ادبیات عرب در دانشگاه دارالمعارف اسلامی چیتاگونگ و دیگر دانشمندان، دانشگاهیان و محققان ملی و منطقه‌ای در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha