استفاده ابزاری سیاستمداران اروپایی از اسلام‌هراسی در انتخابات
کد خبر: 4019323
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
شیخ الازهر هشدار داد:

استفاده ابزاری سیاستمداران اروپایی از اسلام‌هراسی در انتخابات

شیخ الازهر در دیدار با سفیر فرانسه نسبت به افزایش اسلام‌هراسی در اروپا ابراز نگرانی کرد و گفت: برخی سیاستمداران اروپایی برای کسب دستاوردهای ضعیف سیاسی و انتخاباتی از حملات توهین‌آمیز به اسلام استفاده می‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، احمد الطیب، شیخ الازهر تأکید کرد که الازهر تلاش زیادی برای مقابله با افراط‌گرایی، کنار گذاشتن خشونت و رد عقاید افراطی که گروه‌های تروریستی در اقدامات تروریستی خود بر آن تکیه می‌کنند، انجام می‌دهد.

الطیب در استقبال از مارک باریتی، سفیر فرانسه در مصر با اشاره به تلاش زیاد الازهر برای مقابله با افراط‌گرایی گفت: ادامه گفت‌وگو بین شرق و غرب به منظور تقویت تفاهم مشترک و سلب فرصت از گروه‌های افراطی دو طرف حائز اهمیت است، چرا که این گروه‌ها می‌خواهند برای دستیابی به اهداف مخرب خود بین شرق و غرب شکاف ایجاد کنند.

شیخ الازهر ضمن ابراز نگرانی از افزایش اسلام‌هراسی و حملات توهین‌آمیز علیه اسلام در اروپا به خاطر دستاوردهای ضعیف سیاسی و انتخاباتی گفت: این امر موجب تحکیم آشکار نفرت و افزایش سطح نژادپرستی و تبعیض در فرانسه و اروپا می‌شود.

از سوی دیگر سفیر فرانسه تلاش‌های الازهر و جایگاه آن را در جهان اسلام ستود و تأکید کرد: الازهر حملات تروریستی علیه فرانسه طی چند سال اخیر را محکوم و شیخ الازهر همواره بر مخالفت خود با چنین اقدامات تروریستی اعلام کرده است.

باریتی گفت که مقامات فرانسه همواره سعی می‌کنند که به توصیه‌های الازهر گوش فرادهند چرا که بر همه مسلمانان جهان تأثیرگذار است.

شیخ الطیب روز یکشنبه نیز در دیدار با یک هیئت از پارلمان اروپا بزرگترین چالش را تلاش برای تحمیل فرهنگ غربی به شهروندان شرقی تحت عناوین حقوق بشر، آزادی‌های ادعایی و جهانی شدن دانست و تأکید کرد: اصرار غرب بر تحمیل دیدگاه واحد بر دیگران اقدام تحریک‌آمیزی علیه شرقی‌هاست.

انتهای پیام
captcha