هفتاد درصد مقابله با صهیونیسم جنگ نرم است / ترویج ایران‌هراسی؛ دستور کار پیمان ابراهیم
کد خبر: 4019553
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
در پنل دوم نشست جهاد تبیینی در ایکنا مطرح شد؛

هفتاد درصد مقابله با صهیونیسم جنگ نرم است / ترویج ایران‌هراسی؛ دستور کار پیمان ابراهیم

منتظمی، کارشناس مسائل صهیونیسم در اروپا و آمریکا تأکید کرد که در جبهه مقابله با اسرائیل سی درصد، آرایش نظامی و هفتاد درصد آن را راهبرد جنگ نرم تشکیل می‌دهد. در عین حال سید صباح زنگنه، کارشناس روابط بین‌الملل گفت: یکی از اهداف پیمان ابراهیم ترویج ایران‌هراسی در منطقه و جهان از طریق برجسته کردن اختلافات بین ایران و کشورهای منطقه است.

پنل دوم نشست جهاد تبیینی در خبرگزاری ایکنا

به گزارش خبرنگار ایکنا، پنل دوم نشست جهاد تبیینی «آسیب‌شناسی پروژه عادی‌سازی روابط کشورهای اسلامی و رژیم صهیونیستی؛ توافقنامه صلح ابراهیمی» در خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) و با همکاری اندیشکده غرب‌شناسی، اندیشکده راهبردی رسانه‌ها و فضای مجازی، هسته پژوهشی پدافند رسانه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند و اندیشگاه سیاست‌پژوهی و راهبردنگاری سازمان بسیج اساتید کشور برگزارشد.
 
«سیدصباح زنگنه»، «محمدحسین اسماعیلی»، «غلامرضا منتظمی» و «حمیدرضا حسینی دانا» کارشناسان پنل دوم بودند که به بررسی و تحلیل ریشه‌ها و عوامل مؤثر در پیوستن برخی کشورهای عربی به توافقنامه صلح ابراهیمی  پرداختند.
رضا منتظمی، کارشناس مسائل صهیونیسم در اروپا و آمریکا در مورد توافق به اصطلاح صلح کشورهایی چون امارات و بحرین با رژیم غاصب صهیونیستی موسوم به پیمان ابراهیم در پاسخ به این سؤال که در شرایطی که رژیم صهیونیستی نفوذ خود را فراتر از فرات پیش برده و به شرق آسیا هم کشانده، آیا به واقع ظرفیتش آنقدر هست که بتواند این اندیشه و خواسته را عملی کند؟ تصریح کرد: یهود 4 هزار سال است که برای هدف نهایی خود که استقلال‌بخشی  به حکومت جهانی یهود است، تلاش کرده و در حال حاضر به این هدف خود نزدیک شده و ما با این پدیده روبه‌رو هستیم؛ بنابراین اکنون بحث فقط بر سر مرزهای سرزمین‌های اشغالی نیست بلکه بحث بر سر حاکمیت یهود بر جهان است.
این کارشناس مطالعات صهیونیسم یاد آورد شد: ما در هر بخشی با طرح‌ها و توطئه‌های اسرائیل و سازمان بین‌المللی آنها درگیر هستیم و به خاطر آن هزینه می‌دهیم. در طول این سال‌ها به شکل تدافعی و انفعالی در سطح داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی درگیری داریم و هزینه می‌دهیم و اگر بر همه جبهه‌هایی که رژیم صهیونیستی علیه ما توطئه می‌کند، اشراف نداشته باشیم راه به جایی نمی‌بریم.
منتظمی افزود: دیوید هریس، رئیس کمیته یهودیان آمریکا در اجلاس داووس که در آن تصمیماتی برای آینده یهودیان گرفته می‌شود، به شیمون پرز رئیس وقت رژیم صهیونیستی گفته بود شما در واقع وزیر خارجه یهود هستید. این هریس که به عقیده خیلی کارشناسان عامل اصلی پیش برد روند عادی‌سازی است.
او تأکید کرد: در واقع امروز تمدن غرب در اختیار یهود است، اگرچه این را اعلام نمی‌کند چون اهدافش را به عنوان تمدن غرب به جهان تحمیل و تعریف می‌کند.
 
هفتاد درصد مقابله با صهیونیسم جنگ نرم است / ترویج ایران‌هراسی؛ دستور کار پیمان ابراهیم 
منتظمی با بیان اینکه یهودیان باعث وقوع انقلاب جنسی در جهان شدند، گفت: مایکل جونز از چهره‌های شاخص ضد یهود و صهیونیسم در آمریکا و نویسنده ده‌ها جلد کتاب و سردبیر مجله «Culture Wars» [جنگ‌های فرهنگی] می‌گوید، ترویج آزادی جنسی ابزار کنترل سیاسی است.
این کارشناس سیاسی با بیان اینکه یهودیان طی 100 سال این انقلاب جنسی را رقم زدند، گفت: پروفسور مایکل جونز در کتاب آزادی جنسی و کنترل سیاسی دنیا ثابت می‌کند، که یهودیان افراطی در آمریکا اولین کسانی بودند که جریان‌های ضد ارزشی و غیر اخلاقی و جنسی و بعداً فیلم‌های انحرافی و جنسی را در آمریکا شکل دادند و از این طریق جهان فرو می‌ریزد، بشر فرو می‌ریزد و آنها می‌توانند تسلطشان را از این طریق تکمیل کنند.
وی تصریح کرد: در ایران اما نه با آزادی جنسی و نه با پدیده عادی‌سازی و نه با بحث برجام و مذاکرات هیچ کدام راه حلی برای اسرائیل نخواهد بود زیرا ما برای هر کدام از این ابعاد هزینه می‌دهیم.
او با اشاره به وجود دو میدان تقابل با اسرائیل گفت: آمریکا کارتی در دست اسرائیل است، البته این هنوز تلفیق نشده که آمریکا عامل اسرائیل است یا اسرائیل عامل آمریکا به هر حال اتحادیه اروپا، ناتو سازمان انرژی اتمی، سازمان‌های بین‌المللی و حتی فیفا کارت‌های اسرائیل، صهیونیسم و یهود است.
منتظمی در ادامه با بیان اینکه یک ضرب‌المثل می‌گوید، تشخیص، نصف درمان است، گفت: ما هنوز به آن تشخیص نرسیده‌ایم از همین روست که کشور هزینه سنگینی برای مقابله با اسرائیل داده است در حالی که ما می‌توانیم بازی را به سرعت به نفع خود پیش ببریم، بخصوص که لبنان سوریه و عراق هم به خاطر ما هزینه می‌دهند.
 کارشناس مطالعات صهیونیسم در اروپا و آمریکا با بیان اینکه ما با اسرائیل به عنوان بخشی از حاکمیت جهانی روبه‌رو هستیم، گفت: فرانسوا بورگا، شرق‌شناس معروف فرانسوی می‌گوید نظام جهانی فعلی، اسرائیلی است. نظام مالی جهان، اسرائیلی است نظام امنیتی جهان، اسرائیلی است.
این کارشناس ادامه داد: صهیونیسم و اسرائیل دو میدان تعریف کرده‌اند، یکی میدان منطقه است که ما در آن پیروز شدیم و یکی میدان غرب است که، اسرائیل قدرت خود را از آنجا گرفته است.
منتظمی تأکید کرد: تصور کنید در جنگ ایران و عراق ما فقط در هزار کیلومتر مرز مشترک دو کشور، آرایش نظامی سخت دشمن را در مقابل خود داشتیم، اما آرایش نظامی امروز اسرائیل در سطح جهانی در برابر ایران فقط بخشی از آن آرایش سخت نظامی محسوب می‌شود.
این کارشناس سیاسی با بیان اینکه آمریکا هرگز به دنبال جنگ با ایران، نیست گفت: آمریکا اصلاً مایل به ماندن در منطقه هم نیست. آمریکا اصلا مایل به بودن در عراق نیست، زیرا در واقع در استراتژی کلان آمریکا، روسیه به عنوان دشمن است.
او با اشاره به کتاب «لابی اسرائیل و سیاست خارجی آمریکا» تألیف جان جی. میر‌شیمر و استیون ام. که ترجمه کرده است، گفت: در این کتاب آورده شده که اولمرت در خاطراتش می‌گوید که ما به بوش برای جنگ با ایران فشار آوردیم، اما جنگ نشد. اوباما هم در خاطراتش می‌گوید ما تصمیم به حمله نظامی گرفتیم چندین بار تا اتاق عملیات رفتیم و تصمیمی بر حمله نشد، بنابراین آمریکا امکان ندارد به دنبال حمله نظامی به ایران باشد.
هفتاد درصد مقابله با صهیونیسم جنگ نرم است / ترویج ایران‌هراسی؛ دستور کار پیمان ابراهیم
 این کارشناس سیاسی درباره عدم شناخت تهدید نوین از سوی ایران و راهکار جمهوری اسلامی برای مقابله با پدیده صهیونیسم گفت: در منطقه، مقابله با تهدید نرم، قدرت نرم می‌خواهد. الان به فرض از هزار کیلومتر جبهه نبرد، هفتصد کیلومترش مقابله نرم می‌خواهد، چیزی که 42 سال است؛ رها شده و راه حل آن به دست وزارت خارجه ایران است.
او افزود: در حال حاضر در وزارت خارجه نیاز به کارشناسانی است تا تبیین کنند که ماهیت اسرائیل چیست؟ چه سازمان‌هایی دارد؟ چه آسیب‌پذیری‌هایی دارد؟ چه چالش‌هایی دارد؟ چه نقاط ضعفی دارد؟، در حالی که ما بر اساس اینکه اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم. در این زمینه کم کاری کرده‌ایم.
منتظمی افزود: در زمینه مطالعات سیاسی دو نوع تخصص مستقل وجود دارد، یکی تخصص اسرائیل در منطقه که در خصوص آن کتاب، سخنرانی و مقاله زیاد نوشته شده است و دیگری تخصص اسرائیل در غرب که درباره آن اطلاعی نداریم.
وی  تأکید کرد: اینکه می‌گوییم غرب، باید گفت غرب واقعا تمام شده است، غرب در حال حاضر لباس آمریکا را پوشیده، غرب در واقع اسرائیل و صهیونیسم است، اسرائیل از غرب آمده است. اصلا آمریکا نمی‌خواهد در این ماجرا باشد و به تعبیر عمده کارشناسان آمریکایی، ایران تهدید مستقیم امنیتی و غیرامنیتی برای آمریکا نیست.
منتظمی بر لزوم تغییر ساختار و تغییر کارشناسان وزارت خارجه در حوزه جنگ نرم با اسرائیل تأکید کرد و گفت: به عقیده ناظران سیاسی، صد در صد شناسایی، صد درصد پیروزی را به همراه دارد اما به هر حال در پایان باید گفت اسرائیل چندان باقی نخواهد ماند و این اقداماتش فرار رو به جلوست.
گزارش ایکنا حاکی است، در این نشست سیدصباح زنگنه کارشناس روابط بین‌الملل در پاسخ سؤالی در مورد توافق ابراهیم و دلایل کشورهای عربی برای بستن این توافق با رژیم صهیونیستی با اشاره به اهداف آمریکا در منطقه گفت: بحث قرارداد صلح ابراهیم یک طرح متناسب با اهداف آمریکا در منطقه و جهان است. البته کشورهای عربی به خوبی می‌دانند که رژیم صهیونیستی چگونه کار می‌کند و چه توطئه‌هایی را علیه فلسطین و کشورهای عربی منطقه طراحی می‌کند.
هفتاد درصد مقابله با صهیونیسم جنگ نرم است / ترویج ایران‌هراسی؛ دستور کار پیمان ابراهیم
 
زنگنه افزود: وزیر خارجه اسبق سعودی صراحتاً می‌گفت در مورد اسرائیل شاید 50 سال دیگر بتوانیم کاری علیه این دولت انجام دهیم یا نه. بنابراین صلح ابراهیم طرحی امنیتی متناسب شرایط فعلی منطقه و جهان است و تلاش دارد که موازنه ژئو استراتژیک قوا را از خاورمیانه به سوی اوراسیا و به نفع اسرائیل تغییر دهد.
این کارشناس روابط بین‌الملل با تأیید وجود ایران‌هراسی در این طرح افزود: یکی از اهداف پیمان ابراهیم ترویج ایران‌هراسی در منطقه و جهان از طریق برجسته کردن اختلافات بین ایران و کشورهای منطقه است. از طرف دیگر منطقه آسیا پسیفیک با رشد سریع اقتصاد چین در حال تغییر به نفع چین و رهبری این کشور در آن منطقه است.
وی تصریح کرد: آمریکا در غرب آسیا با افزایش بی‌ثباتی جهت‌دار مانند خروج از افغانستان و عراق، کشورهای منطقه را که همسو با واشنگتن نیستند، دچار درگیری کند.
زنگنه با اشاره به برقراری روابط مستحکم بین رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه و هند گفت: برقراری روابط با کشورهای عربی منطقه مانند امارات و بحرین در نهایت به هند ختم خواهد شد و طرحی برای تفوق نظامی و اقتصادی اسرائیل بر منطقه خاورمیانه و منابع نفتی است.
این کارشناس روابط بین‌الملل تصریح کرد: این (پیمان ابراهیم) برنامه بزرگی است و تمرکز خاصی بر عراق دارد. یکی از اهداف آن ایجاد تشتت فکری و دینی در جامعه عراق و تسلط اسرائیل بر منابع نفت و گاز این کشور است. این طرح در مورد سوریه هم صادق است. بحث جدی در این زمینه مطرح است و آن انتقال برق و گاز از مصر به عراق است اما حقیقت این امر این است که گازی که از طریق رژیم صهیونیستی به مصر وارد می‌شود از طریق خط لوله‌ای به سوریه و در آخر به لبنان منتقل شود و در واقع تبدیل کردن کشورهای منطقه (سوریه، اردن و لبنان) به بافت اقتصادی رژیم صهیونیستی است.
 
هفتاد درصد مقابله با صهیونیسم جنگ نرم است / ترویج ایران‌هراسی؛ دستور کار پیمان ابراهیم
زنگنه در پاسخ به سؤال دیگری در مورد ظرفیت‌های رژیم صهیونیستی و اندیشه این رژیم برای تسلط اقتصادی و سیاسی بر منطقه خاورمیانه گفت: رژیم صهیونیستی توانایی و ظرفیت بزرگی برای این کار ندارد مگر اینکه سران کشورهای منطقه کاملاً تسلیم این رژیم شوند. اما ملت‌های منطقه بطور قطع مخالف این حضور و دخالت رژیم صهیونیستی در منطقه هستند.
وی ادامه داد: البته رژیم صهیونیستی می‌تواند با استفاده از عوامل خود در منطقه برای جمهوری اسلامی ایران مشکل ایجاد کند که نمونه آن را در جمهوری آذربایجان ایجاد کرد.
این کارشناس روابط بین‌الملل تصریح کرد: ما در مقابل یک قدرت باد شده، استعماری و نژادگرا در منطقه قرار داریم که همه اندیشمندان و آزادی‌خواهان منطقه در برابرش موضع می‌گیرند و پیمان ابراهیم نباید باعث شود که اصل موضوع فلسطین و آزادسازی آن فراموش شود.
وی در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران راهی غیر از تقویت مبانی خود ندارد. در مسائل کارآمدی و علمی باید خودی نشان دهد و از دست‌اندازهای بروکراتیک نجات پیدا کرده و خود را به عنوان الگویی کارآمد معرفی کند. آن وقت شاهد خواهیم بود که کشورهای همسایه و ملت‌های آنها سد محکمی در مقابل رژیم صهیونیستی ایجاد می‌کنند. نباید فراموش کرد که آمریکا برای تسلط بر شرق آسیا تلاش خواهد کرد که از کشورهای عرب منطقه برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند. بنابراین مسیر عکس باید از سوی جمهوری اسلامی ایران طی شود و کشورهایی که به سمت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی رفته‌اند از این مسیر برگشته و به سوی ایجاد یک همبستگی در جهت رشد و توسعه و تعالی گام بردارند.
انتهای پیام
captcha