نشست موسوم به همزیستی دینی میان امارات، آمریکا و رژیم صهیونیستی در دبی
کد خبر: 4045602
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۵

نشست موسوم به همزیستی دینی میان امارات، آمریکا و رژیم صهیونیستی در دبی

نمایندگانی از آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات روز گذشته در دبی نشستی را با هدف به اجرا گذاشتن آنچه ترویج گفت‌‌وگوی ادیان و برنامه‌های آموزش به جوانان خواندند، برگزار کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از سرویس بین الملل خبرگزاری فارس، گروه موسوم به «گروه کاری همزیستی دینی» متشکل از نمایندگان امارات، آمریکا و رژیم صهیونیستی دیروز دوشنبه نشستی را در دبی برگزار کرده و در آن بیانیه‌ای را درباره آنچه ترویج گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها و مبارزه با  نفرت دینی خواندند، صادر کرد.

به گزارش روسیا الیوم، در بیانیه‌ای که پس از این نشست صادر شد آمده است که گروه کاری همزیستی دینی امیدوار است، حداقل دو کشور دیگری هم که به روند سازش با رژیم صهیونیستی پیوسته‌اند به عضویت این گروه درآیند.

در این بیانیه آورده شده است: این گروه کاری با همکاری دولت‌های متعهد، نهادهای خیریه و رهبران پویا در سراسر منطقه، از طیف وسیعی از ابتکارات در زمینه‌هایی مانند آموزش، برنامه‌های جوانان و همزیستی دینی حمایت خواهد کرد که برخی از آنها در سال جاری راه اندازی خواهند شد.

العویس وزیر مشاور امارات عربی متحده پس از این نشست گفت: ما باید راه‌های جدیدی برای تشویق مشارکت مردمی که ادیان، فرهنگ‌ها و ملیت‌ها را به هم پیوند می‌دهد، پیدا کنیم.

او عملیات مقاومتی ضد صهیونیستی شامگاه یکشنبه در الخضیره در قلب سرزمین‌های اشغالی را یک حمله تروریستی خواند و آن را گواه دیگری بر اهمیت پیشبرد طرح مطرح در نشست النقب برای تقویت آنچه مدارا، همزیستی و صلح خواند دانست.

وزیر اماراتی افزود: توافقنامه‌های ابراهام الگوهای قدیمی را شکست و اکنون وظیفه ماست که بر اساس آن سازندگی ایجاد کنیم و دایره صلح را در سطح منطقه و جهان از طریق نشست‌های ادیان ابراهیمی گسترش دهیم تا پیام روشنی از آشتی، پذیرش و شمول ارسال کنیم.

مشاور وزیر امور خارجه آمریکا نیز به نوبه خود توافق آبراهام را یکی از مهم‌ترین تحولات راهبردی طی سه دهه دیپلماسی در این منطقه خواند و مدعی شد که این توافق منافع آشکاری را نه تنها برای کشورها و مردم درگیر، بلکه برای بقیه جهان به ارمغان می‌آورد.

 وزیران خارجه چهار کشور مصر، امارات، بحرین و مغرب  روز دوشنبه با «یائیر لاپید» و «آنتونی بلینکن» وزیران خارجه رژیم صهیونیستی و آمریکا در شهر النقب در جنوب فلسطین اشغالی تشکیل نشست دادند.

برگزاری این نشست موجی از مخالفت‌ها را از سوی مردم و گروه‌های مقاومت در منطقه ایجاد کرد که آن را در تضاد کامل با مواضع و منافع ملت‌های منطقه خواندند.

انتهای پیام
captcha