هفته پژوهش با ۱۸ برنامه اصلی در جامعةالمصطفی(ص)
کد خبر: 4019585
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۲

هفته پژوهش با ۱۸ برنامه اصلی در جامعةالمصطفی(ص)

مدیرکل امور پشتیبانی معاونت پژوهش و دبیر هفته پژوهش جامعة المصطفی(ص) گفت: به دلیل اهمیت هفته پژوهش در المصطفی(ص)، دبیرخانه دائمی هفته پژوهش شکل گرفت و به منظور ارائه دستاورد‌ها به صورت یکجا، هفته پژوهش را به صورت متمرکز و با حضور تمام مجموعه‎های صف و ستاد، داخلی و خارجی برگزار می‌کنیم.

حمیدرضا قلی‌زاده، دبیر دائمی هفته پژوهش در المصطفی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حمیدرضا قلی‌زاده، دبیر دائمی هفته پژوهش جامعةالمصطفی روز چهارشنبه 17 آذر در گفت‌وگو با اصحاب رسانه، اظهار کرد: در این دبیرخانه شورای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی تشکیل شده که سه کمیته برنامه‌ریزی، اجرایی و ارتباطات و اطلاع رسانی در آن وجود دارد که وظایف اصلی آن سیاستگذاری، جهت‌دهی، برنامه‌ریزی، ارزیابی، هدایت، تحلیل و حمایت است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی این دبیرخانه معرفی چهره علمی، آموزشی و پژوهشی جامعه‌المصطفی است، گفت: برای ارتقا پژوهش در جامعه‌المصطفی همه فعالیت‌ها قبل و بعد از هفته پژوهش مورد واکاوی و تحلیل قرار می‌گیرد.

دبیر هفته پژوهش المصطفی ادامه داد: افتتاحیه نمایشگاه متمرکز جامعه‌المصطفی روز شنبه ۲۰ آذر از ساعت ۹ تا ۱۲ در مجتمع آموزشی عالی امام خمینی(ره) واقع در میدان جهاد برگزار می‌شود و پنجشنبه نیز اختتامیه است.

وی خاطرنشان کرد: این شورا تاکنون بیش از ۱۵۰ مصوبه داشته است که اشاره به اهتمام برنامه‌ریزان و مدیران به جزئیات کار در هفته پژوهش دارد، لذا ۱۸ برنامه اصلی برای هفته پژوهش در نظر گرفته شده است که افتتاحیه نمایشگاه، کرسی نقد کتاب، مناظره، نشست‌های علمی متمرکز، بازدید از مراکز صف و پیوسته از جمله آن‌ها است.

قلی‌زاده ادامه داد: رونمایی از آثار فاخر جامعه‌المصطفی، نکوداشت و تجلیل از پژوهشگران، تشکل‌های علمی، انجمن‌ها و اساتید، دعوت از شخصیت‌های علمی و فرهنگی برای بازدید از نمایشگاه از دیگر برنامه‌های این هفته است. همچنین انتشار سه ویژه‌نامه در هفته پژوهش به صورت دیجیتال و چاپی که به صورت محدود ارائه می‌گردد.

وی اظهار کرد: رویکرد‌های مهم دبیرخانه هفته پژوهش استفاده حداکثری از ظرفیت مدارس پیوسته، پشتیبانی و حمایت از پژوهشگران و انجمن‌های علمی، استفاده مناسب از ظرفیت پژوهشگران، انجام بازدید‌های دوره‌ای، ارزیابی و تحلیل فعالیت‌ها، انجام آموزش‌های لازم به کادر پژوهشی المصطفی در مراکز و ارتباط‌گیری با نمایندگان خارج از کشور است.

دبیر دائمی هفته پژوهش، با تأکید بر اینکه شعار امسال (پژوهش، مانع‌زدایی و پشتیبانی‌ها)، در حقیقت مبتنی بر شعار سال معاونت پژوهش و برگرفته از شعار سال مقام معظم رهبری است.

وی خاطرنشان کرد: معرفی جامعةالمصطفی به عنوان چهره علمی، آموزشی و پژوهشی، مهم‌ترین رسالت دبیرخانه هفته پژوهش است که در قالب فعال‌سازی کمیته‌های سه گانه، این راهبرد‌ها مهم را دنبال می‌شود.

انتهای پیام
captcha