حمایت والدین کانادایی از معلم محجبه اخراجی
کد خبر: 4019737
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲

حمایت والدین کانادایی از معلم محجبه اخراجی

والدین و دانش‌آموزان یک مدرسه ابتدایی در ایالت کبک کانادا از معلم مسلمانی که به دلیل داشتن حجاب از کار کنار گذاشته شده است، حمایت کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از سی تی وی نیوز، والدین و دانش‌آموزان یک مدرسه ابتدایی در شهر چلسی در ایالت  کبک کانادا از معلم مسلمانی که به دلیل استفاده از روسری از کار کنار گذاشته شده است، اعلام حمایت کردند.

آماندا دی گریس، مادر یکی از دانش‌آموزان به CTV News گفت: به عنوان مادر دانش‌آموز دیدن این که چنین کاری در جامعه کوچک ما عملی می‌شود، برایم شوکه کننده است.

اکنون باید با بچه‌ها صحبت کنیم و دلیل این اتفاق را برای آنها توضیح دهیم و این بسیار ناراحت کننده است. من می‌بینیم که لایحه 21 به مرحله اجرا در آمده و بر همه تأثیر می‌گذارد.

هیئت منای این مدرسه تأیید کرد که یک معلم کلاس سوم در مدرسه ابتدایی چلسی، واقع در 20 کیلومتری شمال اتاوا، به دلیل لایحه 21 کبک که برخی از کارمندان دولت را از پوشیدن نمادهای مذهبی منع می‌کند، از شغل خود به عنوان معلم در کلاس درس اخراج شد.
این زن مسلمان اکنون در مدرسه کار دیگری انجام می‌دهد اما هیئت مدیره مدرسه نمی‌گوید که او اکنون چه نوع کاری انجام می‌دهد.

والدین به نشانه حمایت از معلم، نوارهای سبز رنگی را روی حصار بیرون مدرسه نصب کردند. دی گریس گفت: این اقدام به عنوان راهی برای نشان دادن حمایت و همبستگی با این معلم که تحت تأثیر این لایحه 21 قرار گرفته انجام شده است.

وی افزود: ما از مردم می‌خواهیم که صحبت کنند. این واقعاً بسیار مهم است که به عنوان یک جامعه به ایجاد تغییر کمک و برای این تغییر اقدام کنیم.

نظرسنجی ملی خانوارهای کانادا در سال 2011، مسلمانان کانادا را حدود یک میلیون و پنجاه هزار یا حدود 3.2 درصد از جمعیت تخمین زد که اسلام را دومین دین بزرگ در کشور پس از مسیحیت تبدیل می‌کند.

لایحه 21 کبک کارکنان بخش دولتی را از پوشیدن نمادهایی مانند روسری در حین کار منع می‌کند.

لایحه 21 که در ژوئن 2019 تصویب شد، انتقادات گسترده‌ای را به‌ دلیل نقض آزادی مذهبی برانگیخت و گروه‌های حقوق مدنی و مذهبی گفتند که این قانون به طور نامتناسبی به زنان مسلمان که در حال حاضر به حاشیه رانده شده‌اند آسیب می‌رساند.

انتهای پیام
captcha