شهروند فلسطینی پیشنهاد 5 میلیون دلاری رژیم صهیونیستی را رد کرد
کد خبر: 4019832
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵

شهروند فلسطینی پیشنهاد 5 میلیون دلاری رژیم صهیونیستی را رد کرد

یک شهروند فلسطینی پیشنهاد وسوسه‌انگیز 5 میلیون دلاری رژیم صهیونیستی برای تخلیه منزلش در محله شیخ جراح در قدس شرقی را نپذیرفت.  

عبدالفتاح اسکافی، شهروند فلسطینی

به گزارش ایکنا؛ به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، «عبدالفتاح اسکافی» شهروند فلسطینی اهل قدس، یکی از دهها فلسطینی است که از سوی شهرک نشینان صهیونیست تهدید به اخراج از خانه خود در محله شیخ جراح شده است.
 
وی در گفت‌وگو با آناتولی تأکید کرد که هرگز در مقابل فشارهای مداوم شهرک نشینان صهیونیست برای ترک منزل خود در قدس اشغالی سر فرود نخواهد آورد.
 
اسکافی افزود: خانواده من از سال 1948 میلادی آواره شده‌اند؛ ما در البقعه (حومه قدس غربی) زندگی می‌کردیم و سپس به قدس شرقی آمدیم و در حال حاضر در یک خانه 130 متری با خانواده 14 نفره خود شامل فرزندان و نوه‌ها زندگی می‌کنیم.
 
وی ادامه داد: منزل ما در البقعه هنوز هم موجود است و صهیونیست‌ها در آن زندگی می‌کنند. اما برای رفتن به این خانه باید از کنار خانه‌هایی عبور کنیم که شهرک‌ نشینان طی سال‌های اخیر آنها را اشغال کرده‌اند.
 
اسکافی گفت: در سال 1972 میلادی، شهرک نشینان صهیونیست با جعل یک برگه، این زمین را در اداره اراضی اسرائیل به ثبت رساندند، ولی ما مطمئن هستیم که این یک سند غیرقانونی و جعلی است.
 
وی افزود: آنها هیچ مدرکی ندارند و تنها یک برگه جعلی ارائه کرده‌اند، تیم وکلای مدافع ما نیز پس از جستجو در این رابطه، متوجه شدند که این برگه جعلی اعتبار ندارد.
 
اسکافی در ادامه اظهار کرد: اخیراً دادگاه عالی اسرائیل به خانواده‌های فلسطینی پیشنهاد داده که در ازای پرداخت اجاره بها به شهرک نشینان صهیونیست، می‌توانند به مدت 15 سال در خانه‌های خود اقامت داشته باشند. اما خانواده‌های فلسطینی این پیشنهاد را رد کردند زیرا پرداخت اجاره بها به معنای اقرار به مالکیت شهرک‌نشینان صهیونیست بر خانه‌های فلسطینیان است.
 
عبدالفتاح اسکافی، شهروند فلسطینی

اسکافی گفت: آزار و اذیت صهیونیست‌ها همچنان ادامه دارد؛ ما زندگی خوشی داشتیم، اما زمانی که ما ساکنان 3 ساختمان در سال‌های 2008 و 2009 خانه‌هایمان را از دست دادیم و شهرک نشینان در آن مستقر شدند، مشکلات و رنج های ما آغاز شد، چرا که آنان از انواع آزار و اذیت‌های بی‌رحمانه علیه ما از جمله تلاش برای آواره کردن و ضرب و شتم کودکان و جوانان استفاده کردند.
 
وی تصریح کرد: صهیونیست‌ها برای به دست‌ آوردن خانه‌ها و زمین‌های ما از دهه هفتاد تاکنون پیشنهادات بسیاری داده‌اند و این پیشنهادات همچنان ادامه دارد. اخیراً نیز برای به دست آوردن قطعه زمینی در شهر قدس یا دو آپارتمان مسکونی 4 تا 5 میلیون دلار یا حتی بیشتر نیز پیشنهاد داده‌اند که البته از جانب ما رد شده است.
 
وی تأکید کرد: ما این اموال را نمی‌خواهیم و حتی اگر به اندازه وزن خود به ما پول بدهند ما زمین‌های خود را به آنها نمی‌بخشیم. ما اینجا هستیم و هرگز بیرون نخواهیم رفت.
انتهای پیام
captcha