اهدای قرآن از سوی تولیت مسجد پاریس به رئیس‌جمهور الجزایر
کد خبر: 4020014
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳

اهدای قرآن از سوی تولیت مسجد پاریس به رئیس‌جمهور الجزایر

تولیت مسجد پاریس در دیدار با رئیس‌جمهور الجزایر در الجزیره، پایتخت این کشور نسخه‌ای از ترجمه فرانسوی قرآن کریم به وی اهدا کرد.

اهدای قرآن از سوی تولیت مسجد پاریس به رئیس‌جمهور الجزایربه گزارش ایکنا به نقل از النهار، این دیدار روز پنج‌شنبه، 18 آذرماه انجام شد و شمس‌الدین حفیز(حفیظ)، تولیت(مدیر) مسجد پاریس طی آن نسخه‌ای از ترجمه قرآن به زبان فرانسه از حمزه ابوبکر را به عبدالمجید تبون، رئیس‌جمهور الجزایر اهدا کرد.

دفتر ریاست‌جمهوری الجزایر در بیانیه‌ای اعلام کرد این دیدار به درخواست شمس‌الدین حفیز انجام شد و رئیس‌جمهور الجزایر در آن تأکید کرد که مسجد پاریس یک بنای معنوی کهن است.

تبون همچنین توصیه کرد که تلاش‌های این مسجد در راه نشر میانه‌روی و رویارویی با افراط‌گرایی ادامه یابد و این مسجد همچنان شیوه میانه‌روی و اعتدال را در پیش گیرد.

تولیت مسجد پاریس نیز تأکید کرد که هیئتی که ریاست آن را برعهده دارد برای رویارویی با افراط‌گرایی و تندروی دینی تلاش می‌کند و در همین راستا راهنمای مقابله با این پدیده منتشر شده است.

سیدعبدالعزیز خلف، مدیر دفتر ریاست جمهوری الجزایر و سید یوسف بلمهدی، وزیر امور دینی و اوقاف این کشور در این دیدار حضور داشتند و تولیت مسجد پاریس در پایان نسخه‌ای از چاپ جدید ترجمه قرآن به فرانسه از استاد حمزه بوبکر را که با نظارت مسجد پاریس و بازنگری گروهی از امامان جماعت وزارت امور دینی و اوقاف بازچاپ شده است، به عبدالمجید تبون اهدا کرد.

اهدای قرآن از سوی تولیت مسجد پاریس به رئیس‌جمهور الجزایر

انتهای پیام
captcha