مفتی قدس دعوت عضو کنگره آمریکا برای برچیدن مسجد الاقصی را محکوم کرد
کد خبر: 4020678
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۷

مفتی قدس دعوت عضو کنگره آمریکا برای برچیدن مسجد الاقصی را محکوم کرد

مفتی قدس با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن دعوت عضو کنگره آمریکا به برچیدن مسجد الاقصی و انتقال آن به جای دیگر از جامعه بین‌المللی خواست قطعنامه‌های بین‌المللی در خصوص احقاق حقوق ملت فلسطین به اجرا گذارد.

به گزارش ایکنا به نقل از وفا، شیخ محمد حسین مفتی کل قدس و سرزمین‌های فلسطینی و خطیب مسجد الاقصی اظهارات نژادپرستانه «پل گوسار» عضو کنگره آمریکا و دعوت آن برای برچیدن مسجد الاقصی و انتقال آن به جای دیگر را محکوم کرد.

در بیانیه مفتی قدس آمده است: این اظهارات نژادپرستانه مطابق با اظهارات «یاکوف هیمن» خاخام تندرو است که خواستار برچیدن قبه الصخره شده بود و این اظهارات بسیار خطرناک و نشانه شدت نژادپرستی است و با وضعیت به رسمیت شناخته شده شهر بیت المقدس و مسجد الاقصی به عنوان نگین آن توسط جامعه بین المللی در تضاد است.

وی با تأکید بر اینکه مسجد الاقصی تنها به مسلمانان اختصاص دارد و غیر آنها حق دخالت در آن را ندارند، گفت: هر تصمیمی برای تعرض به مسجد الاقصی تعرض به عقیده مسلمانان در همه دنیا است .

شیخ محمد حسین گفت: ما از جهان آزاد می‌خواهیم قطعنامه‌های بین المللی در خصوص مساله فلسطین را به اجرا گذاشته و مواضع نژادپرستانه رژیم اشغالگر را رد کنند و از چپاولگری آنها در حقوق ملت فلسطین و سرزمین و مقدسات آنها حمایت کنند.

مفتی قدس از امت های عربی و اسلامی خواست نهایت تلاش خود را برای حفاظت از مسجد الاقصی و قدس به کار گیرند و به هر طریق و ابزاری از آن دو دفاع کنند تا مانع از تلاش رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی این مکان های مقدس شوند.

انتهای پیام
captcha