برگزاری مرحله کشوری جشنواره قرآنی دانشجویان وزارت علوم
کد خبر: 4020898
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
رشید جعفرپور خبر داد:

برگزاری مرحله کشوری جشنواره قرآنی دانشجویان وزارت علوم

رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم از برگزاری مرحله کشوری سی و ششمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان این وزارتخانه خبر داد و گفت: طی روزهای گذشته مسابقات در بخش‌های آوایی، ادبی،‌ هنری، فناوری و پژوهشی برگزار شده و با برگزاری آزمون بخش معارفی رقابت‌های این دوره پایان خواهد یافت.

رشید جعفرپور رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم

رشید جعفرپور، رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به برگزاری مرحله کشوری سی و ششمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم، گفت: این جشنواره هم اکنون در حال برگزاری است و همه بخش‌های آن شامل آوایی، ادبی، هنری،‌ پژوهشی و فناوری طی روزها و هفته‌های گذشته برگزار و نفرات برتر نیز مشخص شده است.

وی با اشاره به اینکه تنها برگزاری آزمون بخش معارفی این جشنواره باقی مانده است، افزود: با برگزاری آزمون بخش معارفی رقابت‌های این دوره از جشنواره پایان می‌یابد تا همه چیز مهیای برگزاری مراسم اختتامیه و تجلیل از نفرات برتر شود. آزمون بخش معارفی نیز روز 24 آذرماه به صورت مجازی و به میزبانی دانشگاه امیرکبیر که دبیرخانه این دوره از مسابقات است برگزار می‌شود.

جعفرپور تصریح کرد: در این دوره از جشنواره مجموعاً 150 هزار شرکت کننده در 9 رشته بخش معارفی شامل رشته‌های آشنایی با احادیث اهل بیت(ع)،‌ آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم،‌ آشنایی با سیره معصومین(ع)، حفظ موضوعی قرآن کریم،‌ نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام، پرسمان معارفی و سبک زندگی ایرانی و اسلامی حضور خواهند داشت.

رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم اظهار کرد: آزمون بخش معارفی از 24 آذرماه ساعت 8 آغاز می‌شود هر شرکت کننده یک ساعت مهلت حضور در آزمون را خواهد داشت. در این آزمون زمان محدودی برای حضور دانشجو در نظر گرفته نشده است و لذا شرکت کنندگان در هر ساعتی از روز می‌توانند با مراجعه به سامانه در نظر گرفته شده،‌ در آزمون شرکت کنند. همچنین سوالات برای هر شرکت کننده متفاوت بود.

جعفرپور بیان کرد: در هر رشته از بخش معارفی سه نفر به عنوان نفرات برتر معرفی شده و به جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور که اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود، راه پیدا می‌کنند. ضمن اینکه در این بخش رقابت بین بانوان و آقایان مشترک است.

وی به بازدیدی که صبح امروز از دانشگاه امیرکبیر به عنوان میزبان جشنواره قرآن و عترت وزارت علوم به عمل آورده است اشاره و اظهار کرد: دانشگاه امیرکبیر زیرساخت‌ها را به خوبی در اختیار برگزار مطلوب آزمون قرار داده و امیدوارم در روز آزمون شاهد رقابت خوبی بین شرکت کنندگان باشیم.

انتهای پیام
captcha