طالبان: آمریکا غرامت قربانیان حمله پهپادی کابل را بپردازد
کد خبر: 4021213
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷

طالبان: آمریکا غرامت قربانیان حمله پهپادی کابل را بپردازد

سخنگوی طالبان می‌گوید که ارتش امریکا مسئول کشتار غیرنظامیان بی‌گناه افغان از طریق حملات هواپیماهای بدون سرنشین است و دولت ایالات متحده امریکا باید به خانواده‌های قربانیان غرامت بپردازد.

به گزارش ایکنا به نقل از اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفته است: ما می‌خواهیم به خانواده‌های کسانی در افغانستان که به طرز وحشیانه‌ای کشته شده‌اند کمک شود. ایالات متحده باید غرامت بپردازد. این خواست مردم افغانستان است، اما آمریکایی‌ها آن را رد می‌کنند.
وی افزود: ایالات متحده اقدامات مشابه بسیاری را در جهان انجام داده است و اکنون می‌گوید کسانی که در حملات هوایی دست داشتند، مجازات نمی‌شوند. ایالات متحده در 20 سال گذشته بسیاری از مردم بی‌گناه را در افغانستان کشته است. پس این باج‌گیری نیست. این یک مسئولیت اخلاقی ایالات متحده است که باید انجام شود.
 وزارت دفاع آمریکا روز گذشته در یک اعلامیه گفت که هیچ نیروی نظامی در حمله هواپیمای بدون سرنشین که منجر به کشته شدن 10 غیرنظامی از جمله هفت کودک در ماه آگوست گذشته در کابل پایتخت افغانستان شد، با مجازات مواجه نخواهد شد.
بر اساس این گزارش، وزارت دفاع آمریکا در ماه سپتامبر اعتراف کرد که حمله هواپیمای بدون سرنشین که در روزهای پایانی خروج آشفته ایالات متحده از افغانستان انجام شد یک اشتباه غم‌انگیز بود که غیرنظامیان را هدف قرار داد. این تصمیم پنتاگون، توسط خانواده‌های قربانیان غیرقابل قبول تلقی شد.
یکی از اعضای خانواده، ایمل احمدی، با ابراز شکایت از تصمیم آمریکا، گفت که ایالات متحده چندین بار به آنها گفته است که مرتکب اشتباه شده است، اما اکنون لحن خود را تغییر داده و گفته است که کسانی را که این حمله را انجام داده‌اند، مجازات نمی‌کند.
طبق گزارش، جیحون احمد، یکی از اهالی کابل، گفت که دادگاه بین‌المللی برای بررسی حملات هواپیماهای بدون سرنشین توسط ایالات متحده ضروری است.
انتهای پیام
captcha