نفرات برتر مسابقات بین‌المللی قرآن مصر معرفی شدند + عکس
کد خبر: 4021294
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵

نفرات برتر مسابقات بین‌المللی قرآن مصر معرفی شدند + عکس

وزارت اوقاف مصر اسامی نفرات برتر بیست‌وهشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن این کشور را اعلام کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع»، بر اساس اعلام وزارت اوقاف مصر در رشته نخست این مسابقات که شامل «حفظ کامل قرآن همراه با تجوید و فهم معانی آیات قرآن» ویژه شرکت‌کنندگان عرب‌زبان بود، «عبدالله علی محمد محمد» از مصر، «سارة ایمن احمد موسی» از مصر، «ایمان جمال فاروق حسن» از مصر و«عبدالحمید عبدالله عمر» از لیبی به ترتیب رتبه‌های اول تا چهارم را کسب کردند.

در رشته دوم این مسابقات که شامل «حفظ کامل قرآن همراه با تجوید» ویژه غیرعرب‌زبانان بود، «ابوبکر تشمالا» از جمهوری دموکراتیک کنگو، «محمد علی شانفی» از جزایر کومور، «عبدالرحمن صالح» از نیجریه، «علی عطیه ابراهیم» از چاد و «درامی اسماعیل» از ساحل عاج حائز رتبه‌های اول تا پنجم شدند.

رشته سوم این مسابقات شامل «حفظ قرآن ویژه افراد دارای نیازهای خاص» بود که «نادی سعد جابر محمد» و «محمد احمد حسن عبدالحلیم»، «عبدالرحمن مهدی جمال احمد»، «احمد محمد محمد علی السید» و «امیرة احمد عبدالوهاب محمد» که همگی از کشور مصر بودند به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم را کسب کردند.

همچنین، در رشته چهارم این مسابقات نیز که شامل «حفظ قرآن کریم همراه با تجوید» ویژه نوجوانان بود، «شیرین محمد عبدالله امین»، «احمد تامر ممدوح محمد صبری»، «رومیساء احمد ابراهیم عبدالعاطی» و «مصطفی السید نصر عبدالسلام» که همگی از نمایندگان کشور مصر بودند، حائز رتبه‌های اول تا چهارم شدند.

رشته پنجم این مسابقات به «حفظ کامل قرآن همراه با تجوید و تفسیر ویژه ائمه مساجد» اختصاص داشت که «ایمن منصور عبدالعزیز» از مصر، «عوض الله الطیب احمد» از سودان، «احمد مهدی مصطفی مهدی» از مصر، «محمد حسن عبدالعظیم حسن» از مصر و «محمد طارق انصاری» از هند به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم را کسب کردند.

بیست و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مصر، از روز شنبه، 20 آذرماه، با حضور ده‌ها حافظ قرآن از کشورهای مختلف جهان و در دو بخش آقایان و بانوان آغاز شد.

این مسابقات به همت وزارت اوقاف مصر و با نام رقابت‌های «شیخ محمد صدیق المنشاوی» از مشاهیر قرائت مصر برگزار شد.

در این رقابت‌ها ۷۴ شرکت‌کننده از کشورهای مختلف جهان حضور داشتند و ۱۲ داور بین‌المللی از داخل و خارج مصر در این رقابت‌ها به قضاوت پرداختند و جوایزی در حدود يک ميليون و 100 هزار پوند مصری معادل (۶۷۰۰۰ دلار) برای نفرات برتر در نظر گرفته شد. همچنین 140 هزار پوند معادل تقریباً ۹۰۰۰ دلار جوایز تشویقی برای کسانی که حداقل ۷۵% امتیازات را کسب کنند در نظر گرفته شد.
انتهای پیام
captcha