یورش نظامیان صهیونیست به تظاهرات فلسطینیان در شیخ جراح
کد خبر: 4021529
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷

یورش نظامیان صهیونیست به تظاهرات فلسطینیان در شیخ جراح

نظامیان صهیونیست به شرکت‌کنندگان در تظاهرات مسالمت‌آمیز فلسطینیان در محله شیخ جراح قدس اشغالی یورش بردند.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، نیروهای رژیم اسرائیل امروز جمعه، 26 آذر به تظاهراتی که در حمایت از اهالی محله شیخ جراح در شهر مقدس قدس برگزار شد، یورش بردند.

بر این اساس، ده‌ها تن در حمایت از اهالی شیخ جراح به ویژه از خانواده «سالم» که حکم تخلیه منزل این خانواده توسط دادگاه اسرائیل اخیرا صادر شده، پس از نماز جمعه در این محله تجمع کردند.

دادگاه قدس سال گذشته به نفع شهرک‌نشینان یهودی حکم تخلیه خانه‌های 12 خانواده فلسطینی در محله شیخ جراح را صادر کرد. بر اساس این حکم چهار خانواده مجبور بودند تا ماه گذشته خانه‌های خود را تخلیه کنند. اما این خانواده‌های فلسطینی از حق اعتراض و تقاضای تجدید نظر استفاده کرده و بدین ترتیب دادرسی به پرونده‌ آن‌ها از سر گرفته شد.

رژیم اسرائيل در سوم ژانویه ماه گذشته به چهار خانواده فلسطینی برای تخلیه خانه‌های خود ابلاغیه‌ای ارسال کرد. در این ابلاغیه ادعا می‌شود که مالکیت اراضی این خانه‌ها از سال‌ها پیش به یهودیان تعلق دارد. به گفته خانواده‌های فلسطینی نیز آنها اراضی مورد نظر را سال‌ها پیش از دولت اردن خریده‌اند.

اسرائیل سال گذشته نیز در محله شیخ جراح چند خانه فلسطینیان را مصادره کرده بود.

خبر دیگر از فلسطین حاکی است، نماز جمعه این هفته مسجدالاقصی با مشارکت ده‌ها هزار نفر برگزار شد.

اداره اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد که به رغم محدودیت‌های پلیس رژیم صهیونیستی در شهر قدس، 40 هزار نفر در نماز جمعه این هفته در مسجدالاقصی شرکت کردند.

این در حالی است که نظامیان رژیم صهیونیستی مانع از ورود هزاران نفر دیگر به مسجدالاقصی شدند.

انتهای پیام
captcha