تهدید صهیونیست‌ها به اخراج مسیحیان از بیت‌المقدس جدی است
کد خبر: 4022467
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
رهبران مسیحی قدس هشدار دادند؛

تهدید صهیونیست‌ها به اخراج مسیحیان از بیت‌المقدس جدی است

رهبران مسیحی قدس هشدار دادند که مسیحیان این شهر از سوی صهیونیست‌ها تهدید به اخراج از این شهر مقدس شده‌اند.

کلیسای قدس

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، پدر فرانچسکو پاتون، متولی کلیسای کاتولیک و اماکن مقدس مسیحیان در قدس، در یادداشتی برای روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف نوشت: «حضور ما مسیحیان متزلزل و آینده ما در خطر است.»
 
پاتون نوشت که در سال‌های اخیر، زندگی بسیاری از مسیحیان به دلیل فشار گروه‌های رادیکال دارای اندیشه‌های افراطی، غیر قابل تحمل شده است.
 
وی افزود: به نظر می‌رسد هدف آنها تخلیه شهر قدس از وجود مسیحیان است. چرا که مکان‌های مقدس، از جمله کلیساها، هتک حرمت و تخریب شده‌اند و جنایاتی علیه کشیشان، راهبان و عبادت‌کنندگان مسیحی انجام شده است.
 
پاتون نوشت: با اینکه در گذشته مسیحیان 20 درصد از جمعیت قدس را تشکیل می‌دادند، اما امروز تعداد آنها کمتر از 2 درصد است.
 
وی از مردم جهان خواستار حمایت از مسیحیان قدس شد تا بتوانند تنوع غنی این سرزمین مقدس را حفظ کنند.
 
جاستین ولبی، اسقف اعظم کلیسای کانتربری انگلیس نیز در یادداشتی مشترک با حسام نائوم، اسقف اعظم انگلیکن قدس که در روزنامه انگلیسی ساندی تایمز منتشر شد، ضمن هشدار نسبت به خطراتی که متوجه مسیحیان قدس است، نوشتند که آنچه آنها را به نوشتن یادداشت ترغیب کرد، بیانیه هفته گذشته کلیساهای قدس درباره آینده مسیحیان این سرزمین مقدس بود.
 
ولبی و نائوم در یادداشت خود نوشتند که «تلاش هماهنگ شده‌ای برای ایجاد وحشت و اخراج مسیحیان از قدس صورت گرفته است.»
 
در بیانیه هفته گذشته کلیساهای قدس که از سوی رؤسای کلیساهای این شهر منتشر شد، نسبت به تهدید مسیحیان در سرزمین‌های مقدس هشدار داده شده و اعلام شده بود که رژیم اسرائیل باید امنیت مسیحیان این سرزمین را تأمین کند.
 
در این بیانیه تأکید شده بود که گروه‌های یهودیان افراطی با هدف کاهش دادن جمعیت مسیحیان قدس، زمین‌ها و منازل آنها در محله مسیحیان را اشغال می‌کنند.
 
گفتنی است یک سازمان مذهبی صهیونیستی با عنوان «عطرت کوهانیم» تلاش می‌کند تا با خرید املاک و مستغلات از مسیحیان و مسلمانان، شهر قدیمی قدس و سایر محله‌های قدس شرقی را با ساکنان یهودی جایگزین کند.
انتهای پیام
captcha