عذرخواهی ستاره فوتبال سوریه به دلیل حضور در مسابقه‌ جنجالی
کد خبر: 4022547
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵

عذرخواهی ستاره فوتبال سوریه به دلیل حضور در مسابقه‌ جنجالی

فراس الخطیب، ستاره فوتبال سوریه که به دلیل حضور در مسابقه نمادین ستارگان جهان در قطر که با هدف ترویج سازش با رژیم اشغالگر قدس برگزار شده بود، از فعالیت‌های ورزشی محروم شد، با صدور بیانیه‌ای از ملت فلسطین و حامیان آن عذرخواهی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، فراس الخطیب، بازیکن فوتبال سوریه با صدور بیانیه‌ای برای حضورش در مسابقه فوتبال میان ستارگان عرب و جهان در قطر که در راستای روند عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی بوده است، عذرخواهی کرد.

این ستاره فوتبال سوری با انتشار بیانیه‌ای در صفحه شخصی خود از تصمیم کمیته المپیک سوریه و فدراسیون ورزش این کشور در محروم کردن او از همه فعالیت‌های ورزشی اظهار غافلگیری کرد.

در بیانیه این ستاره سوری آمده که هیچ اطلاعی از حضور نام آورام گرانت، تبعه صهیونیست در لیست تیم منتخب جهان نداشته و برای این حرف‌هایش سند دارد.

رسانه‌ها هم می‌گویند که نام الخطیب از قبل در لیست اعلامی فیفا در این دیدار نبوده بلکه در همان روز مسابقه طی تماسی از او برای شرکت در بازی قطر دعوت شده و به همین دلیل او از اسامی شرکت‌کنندگان اطلاع نداشته است.

این آقای گل فوتبال سوریه در عین حال گفت که هنوز به طور قانونی و رسمی چیزی درباره مجازات شدنش به او ابلاغ نشده و برای توضیح در خصوص حضورش در مسابقه مذکور احضار نشده است.

در این بیانیه آمده است: الخطیب از همه حامیان آرمان فلسطین در اقصی نقاط جهان و از ملت فلسطین در هر کجا که از حضور او در مسابقه مذکور آزار روحی دیدند عذرخواهی و تأکید می‌کند که بر موضع ثابت خود در قبال مسئله فلسطین که از دایره موضع تاریخی دولت سوریه خارج نیست، پایبند است.

او در پایان بیانیه خود نوشت: زنده باشد فلسطین آزاد و عزتمند و به امید دیدار آن در نزدیک‌ترین زمان ممکن ان شاء الله.

چهار روز پیش یک بازی نمادین به مناسبت به رسمیت یافتن جام کشورهای عربی بعد از 60 سال از سوی فیفا، به میزبانی دوحه قطر برگزار شد؛ اما با روشن شدن بیش‌تر ابعاد این مسابقه معلوم شد که هدف از برگزاری آن ترویج روند عادی‌سازی روابط کشورها با رژیم اشغالگر صهیونیستی بوده است.

این دیدار نمادین بین تیم ستارگان اعراب و منتخب جهان برگزار شد اما حضور مربی صهیونیست در این مسابقه حاکی از وجود انگیزه‌های سیاسی و غیرفوتبالی برای این بازی بود.

آورام گرانت، سرمربی سابق چلسی که تابعیت صهیونیستی دارد، به عنوان مربی تیم منتخب ستارگان جهان در قطر حضور داشت.

رابح ماجر و 2 ستاره دیگر فوتبال الجزایر در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، حاضر نشدند تحت مربی‌گری یک صهیونیست بازی کنند.

انتهای پیام
captcha