برنامه روز سوم فینال مسابقات سراسری قرآن/ رقابت فشرده حافظان کل
کد خبر: 4022794
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸

برنامه روز سوم فینال مسابقات سراسری قرآن/ رقابت فشرده حافظان کل

سومین روز مسابقات سراسری قرآن در نوبت شامگاهی با رقابت 19 قاری و حافظ و سه گروه هم‌خوانی ادامه می‌یابد. در این روز شاهد حضور حافظان کل قرآن کریم که سابقه حضور و کسب رتبه در مسابقات بین‌المللی را دارند، هستیم. حضور این افراد نویدبخش رقابتی فشرده در روز سوم مسابقات خواهد بود.

چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن

به گزارش خبرنگار ایکنا، نوبت شامگاهی سومین روز مسابقات سراسری قرآن کریم از ساعت 18 در تالار اندیشه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی آغاز می‌شود و همچون شب‌های گذشته تا حدود ساعت 23 ادامه خواهد یافت. 

در این شب شش قاری شامل محمدحسن موحدی و محسن قاسمی از تهران، یوسف جعفرزاده از هرمزگان، وحید نظریان از کرمانشاه، حمید صفدری از خراسان رضوی و کاظم آذرپیرا از خوزستان بر اساس قرعه‌ای که انتخاب کرده‌اند به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید می‌پردازند. آیاتی که این افراد باید تلاوت کنند به فاصله یک نفر مانده به اجرای آنها در اختیارشان قرار می‌گیرد.

در رشته ترتیل نیز چهار شرکت‌کننده شامل محمدجواد جاوری و محمدمهدی بیگی از تهران، محمدحسین حدادزاده از یزد و روح‌الله آقایی از قم به روی جایگاه می‌روند. در این رشته هر شرکت‌کننده 15 سطر را تلاوت خواهد کرد.

در رشته حفظ 20 جزء بهرام شاه‌ویران از آذربایجان غربی، کمیل هادی‌پور از مازندران و عبدالله الله‌وردی‌زاده از تهران به یک سوال هیئت داوران پاسخ خواهد داد. این شرکت‌کننده‌ها روز گذشته 30 آذرماه در سازمان دارالقرآن الکریم حضور یافته و به سوالات استقامتی پاسخ داده‌اند.

همچنین در رشته حفظ کل قرآن کریم نیز مهرداد اسماعیل‌زاده و محمدرضا رضایی از مازندران، محمدرسول تکبیری و مجتبی علیرضالو از تهران،‌ موسی معتمدی از اصفهان و سینا طباخی از آذربایجان شرقی به دو سوال هیئت داوران پاسخ خواهند داد. شرکت کنندگان رشته حفظ کل قرآن کریم نیز روز 30 آذرماه با حضور در سازمان دارالقرآن الکریم به سوالات استقامتی پاسخ داده‌اند.

در رشته حفظ کل قرآن کریم چهره‌های شناخته‌شده‌ای که پیش از این به مسابقات بین‌المللی اعزام شده و موفق به کسب رتبه‌شده‌اند حضور دارند که از جمله آنها باید به موسی معتمدی، سینا طباخی و رسول تکبیری اشاره کرد. حضور این افراد نویددهنده رقابت فشرده‌ای در این رشته خواهد بود.

در این روز همچنین سه گروه ‌هم‌خوانی و همسرایی نصر آذربایجان شرقی، یاسین مازندران و نورالزهرای خوزستان اجرا خواهند داشت. در رشته هم‌سرایی هر گروه دو اثری که در مرحله نیمه‌نهایی ارائه داده است، اجرا می‌کند. اعضای گروه‌ها در این مرحله باید بین چهار تا شش نفر باشد.

مرحله نهایی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در روز سوم از نوبت صبح و با رقابت بانوان در رشته حفظ 20 جزء آغاز شد. مسابقات در این بخش از ساعت 9 آغاز شده و تا اذان ظهر ادامه داشت. در این بخش عاطفه محمودزاده از استان کرمان، زکیه صابر از گیلان، مریم سیاهکلی از قزوین، فاطمه محمدی از فارس، فرشته صباغیان از اصفهان، حمیده حسینی از فارس، مریم مرادی از چهارمحال و بختیاری، هانیه برخورداری از یزد، زهرا انصاری از تهران و رقیه خزعلی‌زاده از خوزستان به سوالات هیئت داوران پاسخ دادند.

بر اساس گزارش ایکنا، بانوان شرکت کننده در رشته حفظ کل قرآن کریم نیز از صبح امروز با حضور در سازمان دارالقرآن الکریم به سوالات استقامتی پاسخ دادند. این رقابت تا حدود ساعت 20 امروز ادامه خواهد داشت.

یادآوری می‌شود، چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم تا روز جمعه سوم دی‌ماه ادامه دارد. مراسم اختتامیه این مسابقات و تجلیل از نفرات برتر در همان روز برگزار می‌شود. 

انتهای پیام
captcha