آغاز رقابت دعاخوانان در مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 4023023
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵

آغاز رقابت دعاخوانان در مسابقات سراسری قرآن

در چهارمین روز مسابقات سراسری قرآن کریم و در نوبت بعدازظهر 14 شرکت کننده رشته دعاخوانی بر اساس قرعه‌ای که انتخاب خواهند کرد، بخش‌هایی از مناجات پانزده‌گانه امام سجاد(ع)، مناجات شعبانیه و یا دعای ابوحمزه ثمالی را اجرا خواهند کرد.

آغاز رقابت دعاخوانان در مسابقات سراسری قرآن

به گزارش ایکنا، چهارمین روز از مرحله نهایی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم امروز دوم دی در نوبت بعدازظهر با برگزاری رقابت‌ها در رشته دعاخوانی ادامه می‌یابد.

رقابت در این رشته از ساعت 14 امروز در تالار اندیشه حوزه هنری آغاز شده و تا حدود ساعت 17 به پایان می‌رسد. در این رشته 14 شرکت‌کننده از استان‌های مختلف حضور دارند. فقدان نماینده استان تهران از نکات قابل توجه مسابقات در رشته دعاخوانی است. استان تهران در این دوره از مسابقات با 30 نماینده بیشترین شرکت‌کننده را در بین تمام استان‌های کشور دارد.

در این روز و به ترتیب نوبت اجرا علی محمد دامچین از خوزستان، حسین داریوش از خراسان جنوبی، اصغر کارجو از مرکزی، محمد ناطقیان و حسین هنرمندان از اصفهان، شهاب امانتچی از قم، سجاد براتی و منوچهر نجفی از چهارمحال و بختیاری، علی صدقی از کرمان، مهدی خطیب فر از البرز، رضا کاکاوند از لرستان، مهدی رضایی از کهکلویه و بویراحمد، سعید شعبانی از قم و حمید حسینی از خراسان رضوی، به روی جایگاه رفته و به اجرای برنامه می‌ردازند.

در رشته دعاخوانی هر شرکت‌کننده از بین سه منبع مناجات پانزده‌گانه امام سجاد(ع)، مناجات شعبانیه و دعای ابوحمزه ثمالی یک فراز را به قید قرعه انتخاب کرده و به اجرای آن می‌پردازد. اجرای هر شرکت‌کننده در این رشته حدود پنج تا شش دقیقه به طول خواهد انجامید.

رشته دعاخوانی و اذان در بخش آقایان و تمام رقابت‌های بخش بانوان پخش زنده از رسانه ملی نخواهند داشت. با این وجود رشته‌های دعاخوانی و اذان در بخش آقایان از طریق فضای مجازی به صورت زنده پخش خواهد شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha