هیئات مذهبی مراقب تفرقه‌افکنی‌های دشمن در ایام فاطمیه باشند
کد خبر: 4023010
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰

هیئات مذهبی مراقب تفرقه‌افکنی‌های دشمن در ایام فاطمیه باشند

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی گفت: هیئات مذهبی در ایام فاطمیه مراقب فتنه‌های دشمن برای تفرقه‌افکنی میان شیعه و اهل سنت باشند.

حجت الاسلام محمدتقی سیفایی مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام محمدتقی سیفایی، مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی، صبح امروز، دوم دی‌ماه، در دوره آموزشی مسئولان هیئات مذهبی با موضوع «آشنایی با عرفان‌ها و جریان‌های نوظهور» در بندرعباس، اظهار کرد: ما امروز بین یک ترس و امید قرار داریم که در آینده چه اتفاقی می‌افتد و خوف و رجای سنگینی حاکم است.

وی افزود: دشمنان خداوند متعال نیز امروز بسیار می‌پسندند که امتی که اراده کرده شرافت و برتری و سیادت آمریکا و دشمنان خدا بر خودش را حرام کند، به جان هم بیفتند. وقتی شنیدم جریان تشیع انگلیسی فیلمی با عنوان «بانوی بهشت» را برای شهادت حضرت زهرا(س) با 15 میلیون دلار هزینه ساخته‌اند، به هوششان احسنت گفتم. چراکه هیچ‌چیز به این اندازه نمی‌تواند بین شیعه و سنی دعوا ایجاد کند.

فتنه رژیم صهیونیستی در سایه مسئله گرگیج

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای اولین بار در طول تاریخ به امارات متحده عربی آمد. در پاکستان علیه این حرکت تظاهرات شد اما در ایران کسی خبردار نشد، چراکه همه درگیر مسئله آقای گرگیج شدند. کسی در گوشه‌ای حرف بیهوده‌ای می‌زند، برخی نیز بدون این فهم که چه چیز باید مسئله کشور باشد و چه چیز نباید باشد، این حرف را منتشر می‌کنند.

سیفایی عنوان کرد: اگر بعضی حرف‌هایی که در برخی مراسمات هیئات مذهبی شیعه زده می‌شود ضبط و برای اهل سنت پخش شود نیز دعوا شکل می‌گیرد. حرفی نیز توسط یک نفر در اهل سنت زده شده و آن را برای شیعیان پخش کردند و دعوا صورت گرفت و نتیجه آن شد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی وارد امارات در بیخ گوشمان شد و ما هیچ واکنشی نشان ندادیم.

وی اضافه کرد: ما نمی‌توانیم به دشمن بگوییم دشمنی نکن اما به خودمان می‌توانیم بگوییم بازی نخور! وقتی این مسئله اتفاق افتاد نظام باید آقای گرگیج را عزل می‌کرد، کما اینکه اگر مداحی حرفی بزند و منتشر شود نظام باید با او برخورد کند. اکنون دشمنی که نه شیعه است و نه سنی و سودش تنها در تفرقه‌افکنی و ایجاد دعواست، در ایام فاطمیه منتظر اشتباهی از سوی هیئات مذهبی است تا در بین اهل سنت منتشر کند.

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: از این رو باید بسیار در این ایام فاطمیه به عشق شنیدن نام رسول‌الله(ص) از مأذنه‌های عالم مراقب باشیم. همان‌طور که حضرت فاطمه زهرا(س) به عشق شنیدن نام پیامبر گرامی اسلام(ص) از مأذنه‌های عالم، سکوت اختیار کرد. امروز دعوا به جای حساس خود رسیده و بسیار باید مواظب باشیم. به آتش تفرقه‌افکنی‌های بین شیعه و سنی ندمیم.

لزوم ندمیدن در آتش تفرقه‌افکنی‌های دشمن بین شیعه و سنی

سیفانی افزود: در جریان حمله به خانه حضرت زهرا(س) اهل بیت(ع) خیلی از مقداد تعریف می‌کنند چراکه دستش به شمشیر و چشم در چشم امیرالمؤمنین(ع) بود. ما نیز امروز باید چشم در چشم فرزند حضرت زهرا(س) باشیم وگرنه شکست می‌خوریم. با فشار اقتصادی که در کشور و ناکارآمدی‌هایی که در ادارات وجود دارد، اگر حواسمان نباشد، هیچ بعید نیست شکست بخوریم.

وی بیان کرد: این‌طور نیست که بگوییم خون شهدا انقلاب را حفظ می‌کند. سر سیدالشهدا(ع) روی نیزه رفت و وقتی امت پای دین خدا نمی‌ایستند این‌گونه می‌شود. امروز مسیر حضرت صدیقه طاهره(س) در این باریکه از شمشیر تیزتر و از مو باریک‌تر است و باید حواسمان را جمع کنیم و در آتش تفرقه‌افکنی‌های بین شیعه و سنی ندمیم.

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص چرایی اوج گرفتن فرق، یادآور شد: بسیاری از فرق می‌آیند تا یک جای خالی را پر کنند. در اصطلاح می‌گویند فرق شکاف‌زی هستند و در شکاف‌های اجتماعی رشد می‌کنند.

انتهای پیام
captcha