کمپین فعالان مسلمان علیه فیلم تفرقه‌افکن در انگلیس
کد خبر: 4065842
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹

کمپین فعالان مسلمان علیه فیلم تفرقه‌افکن در انگلیس

انجمن اسلامی حقوق بشر در لندن با راه‌اندازی کمپینی نمایش فیلم تفرقه‌افکن «بانوی بهشت» در انگلیس را محکوم کرد و خواستار توقف پخش آن شد.

به گزارش ایکنا به نقل از انجمن اسلامی حقوق بشر (IHRC)،  این سازمان اسلامی که مقر آن در لندن است فیلم جنجالی بانوی بهشت را که در حال حاضر در سینماهای سراسر این کشور پخش می‌شود محکوم کرد.

در بیانیه این سازمان آمده است: ما از مسلمانان بریتانیا می‌خواهیم که در مخالفت با فیلم متحد شوند. این فیلم با نمایش اهانت‌آمیز شخصیت‌های برجسته تاریخ صدر اسلام، از جمله همسران پیامبر، به تحریک آشکار و تلاشی وقیحانه برای ایجاد اختلاف و تفرقه در امت اسلام اقدام کرده است. مسلمانان باید علاوه بر تحریم فیلم، از این فرصت استفاده و جبهه‌ای متحد برای نشان دادن موضع یکپارچه خود در برابر تلاش برای ایجاد تفرقه ایجاد کنند.

یاسر الحبیب، نویسنده فیلم، یک تفرقه‌‌افکن معروف است که در کویت به دلیل ترویج روایت‌های تفرقه‌انگیز حبس شد. دیدگاه‌ها و فعالیت‌های او توسط اهل سنت و شیعیان به طور یکسان محکوم شده است و منابع مالی حامی او را نیز زیر سؤال برده‌اند.

در اوایل ژانویه گذشته، علمای شیعه در بریتانیا با این فیلم مخالفت و اعلام کردند هر چیزی که باعث ایجاد تنش و تفرقه بین مسلمانان شود نماینده اعتقادات آنها نیست.

IHRC انگیزه‌های Cineworld Group در فراهم کردن بستر برای ایجاد اختلاف از سوی یک واعظ بدنام را محکوم می‌کند. با توجه به مخالفت گسترده با این فیلم در جوامع مسلمان و سابقه سوء نویسنده فیلم، هرگز نباید با نمایش آن موافقت می‌شد.

انتهای پیام
captcha