آشنایی با کانون قرآن و عترت دانشگاه صنعتی شریف
کد خبر: 4024001
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴

آشنایی با کانون قرآن و عترت دانشگاه صنعتی شریف

در این مطلب به معرفی مختصری از کانون قرآن و عترت دانشگاه صنعتی شریف می‌پردازیم که اصلی‌ترین متولی امور قرآنی در این دانشگاه محسوب می‌شوند.

دانشگاه شریفبه گزارش ایکنا، کانون قرآن و عترت دانشگاه صنعتی شریف اصلی‌ترین متولی امور قرآنی در این دانشگاه محسوب می‌شود. برپایی جلسات تخصصی حفظ و کلاس‌های آموزشی تدبر و قرائت قرآن، نمایشگاه‌های قرآنی، کرسی‌های تلاوت، مسابقات مختلف قرآنی در سطح دانشگاه و منطقه، اردوهای قرآنی و اجرای برنامه‌هایی مقارن با ایام مختلف و ... از جمله فعالیت‌هایی است که در مسیر ترویج فرهنگ قرآنی از سوی این کانون در دانشگاه صنعتی شریف در حال انجام است.

دفتر کانون قرآن و عترت واقع در نیم طبقه ساختمان ابن سینا، دارای کتابخانه‎ای چندصد جلدی از منابع تفسیری و دینی است. از جمله بسیاری از آثار آیت‌الله جوادی آملی و شهید مطهری در این کتابخانه به چشم می‌خورد.

فعالیت‌های کانون قرآن و عترت

حفظ و قرائت قرآن کریم

در دوران قبل از شیوع کرونا و زمانی که دانشگاه حضوری بود هر شنبه شب، بلافاصله بعد از نماز مغرب و عشاء، داخل مسجد دانشگاه جلسه تخصصی حفظ و قرائت آقایان با حضور سیدمیعاد صالحی، قاری و حافظ قرآن برگزار می‌شد. سابقه برگزاری این جلسه به 11 سال پیش می‌رسد، کلاس‌های حفظ و ترتیل بانوان نیز هر هفته در دفتر کانون قرآن و عترت برگزار می‌شد.

تدبر در قرآن کریم

از دیگر برنامه‌های کانون قرآن برگزاری کلاس‌های تدبر در قرآن کریم، بر اساس دوره پنج جلدی آموزش روش‌های تدبر در قرآن بود که این کلاس‌ها نیز برای بانوان و آقایان برگزار می‎شد.

مسابقات قرآن

هر سال مرحله دانشگاهی مسابقات قرآن کانون، حوالی اسفندماه در بخش‌های حفظ و قرائت و نیز زمینه‌های مختلف معارفی، هنری و ... برگزار می‌شود.

نشریه نقش

گاهنامه کانون قرآن نیز با عنوان نشریه نقش، هر ترم در یک یا دو شماره منتشر می‌شود.

کرسی تلاوت قرآت کریم

از دیگر برنامه‎های کانون، برگزاری کرسی‎های تلاوت هست که قبلاً هر دو هفته یکبار بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد دانشگاه برگزار می‌شد. بعد از شیوع کرونا و مجازی شدن آموزش دانشگاه، از رونق بسیاری از فعالیت‎های این کانون کاسته شد، اما از ترم آینده و با حضوری شدن دانشگاه، فعالیت‌های کانون قرآن نیز در بخش‌های جدیدی از سر گرفته می‌شود.

انتهای پیام
captcha