عملکرد خیره‌کننده جهاددانشگاهی در حوزه پزشکی
کد خبر: 4024038
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷
صالحی در جمع خبرنگاران تأکید کرد:

عملکرد خیره‌کننده جهاددانشگاهی در حوزه پزشکی

معاون پژوهشی و قائم‌مقام فرهنگستان علوم با بیان اینکه جهاددانشگاهی در حوزه پزشکی فوق‌‎العاده عمل کرده است، گفت: خدا رحمت کند دکتر کاظمی را که واقعاً بنیانی را در جهاددانشگاهی پایه‌ریزی کرد که این بنیان ثمراتش تا ابد باقی خواهد ماند و نام نیک ایشان در تاریخ زرین فعالیت‌های علمی کشور ثبت خواهد شد.

علی اکبر صالحی

به گزارش خبرنگار ایکنا، علی‌اکبر صالحی، معاون پژوهشی و قائم مقام فرهنگستان علوم، عصر امروز، ششم دی ماه در در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های جهاددانشگاهی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز برای بنده به عنوان کسی که حدود 45 سال در دانشگاه‌های کشور فعالیت دارم، روز بسیار خوشحال‌کننده‌ای است. جهاددانشگاهی زمانی‌که تأسیس شد، آن زمان رئیس دانشگاه صنعتی شریف بودم و همکاری خوبی با دوستان جهاددانشگاهی در دانشگاه صنعتی شریف داشتم. آن موقع تصور نمی‌کردم بعد از گذشت تقریباً چهار دهه روزی از نمایشگاهی بازدید کنم که در آن جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف از حوزه سلامت گرفته تا حوزه فنی و مهندسی، کشاورزی و حوزه‌های دیگردستاوردهای عظیم داشته باشد.

گزارش تصویری مربوط به بازدید مهمانان در دومین روز از نمایشگاه توانمندی‌های جهاد دانشگاهی را اینجا ببنید.

وی گفت: کسانی‌که در جهاددانشگاهی فعالیت می‌کنند با هدف تأمین نیازهای کشور و رفع مشکلات با امکانات اندک فعال هستند. جهاددگران جهاددانشگاهی تنها برای کسب رضای خدا پا به میدان گذاشتند.

به عنوان یک ایرانی به جهاددانشگاهی افتخار می‌کنم

معاون پژوهشی و قائم‌مقام فرهنگستان علوم تأکید کرد: من به عنوان یک ایرانی به دستاوردهای جهاددانشگاهی افتخار می‌کنم. همچنین بنده به عنوان کسی که در مسئولیت‌های مختلف مانند ریاست سازمان انرژی اتمی مسئولیت داشتم به‌خوبی درک می‌کنم در جهاددانشگاهی چه کارهایی به خصوص در حوزه پزشکی، صنعتی و کشاورزی انجام شده است.

صالحی با اعلام اینکه جهاددانشگاهی در حوزه پزشکی فوق‌‎العاده عمل کرده است، گفت: خدا رحمت کند دکتر کاظمی را که واقعاً بنیانی را در جهاددانشگاهی پایه‌ریزی کرد که این بنیان ثمراتش تا ابد باقی خواهد ماند و نام نیک ایشان در تاریخ زرین فعالیت‌های علمی کشور ثبت خواهد شد.

دولت به جهاددانشگاهی و نهادهای علمی سفارش کار دهد

وی با بیان این مطلب که با وجود حجم عظیمی از اقدامات و کارهایی که صورت گرفته اما همچنان کمبودهایی در جامعه احساس می‌شود، افزود: باید بیش از این کار کرد و در اینجاست که باید دولت و سایر دستگاه‌های مسئول به جهاددانشگاهی، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها توجه ویژه داشته باشد؛ چون کار دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها تحقیق است و اگر حکومت و دولت در راستای برنامه‌های پنج‌ساله به سمت اینها نیایند و سفارش ندهند، دانشگاهیان نمی‌دانند باید چه‌کار کنند و طبیعتاً در چنین شرایطی کارهایی را که انجام می‌دهند خیلی مورد نیاز کشور نیست، اما اگر دولت بیاید به خصوص اکنون که در آستانه تدوین برنامه هفتم توسعه هم هستیم، به دانشگاه‌ها و نهادهای انقلابی مانند جهاددانشگاهی سفارش کار دهد، مجموعه ارگان‌های علمی وارد عرصه می‌شوند.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی کشور گفت: دوستان ما در جهاددانشگاهی هرآنچه را که به آنها سفارش داده شده است، در فواصل زمانی مختلف با توجه به پیچیدگی موضوع به درستی انجام داده‌اند. من در این نمایشگاه با یکی از دستاوردهای کشاورزی جهاددانشگاهی مواجه شدم و آن تولید ملی بذر بود. واقعاً زیبنده ایران نیست که از خارج از کشور بذر وارد کند؛ بنابراین می‌توان با اتکا به ظرفیت‌های داخلی در حوزه کشاورزی وابستگی‌ها را قطع کرد.

صالحی به تولیدکنندگان داخلی توصیه کرد: واقعاً از بخش خصوصی می‌خواهم به اسم اینکه از آنها حمایت می‌شود، محصولاتشان را با هر کیفیت و قیمتی تولید و به فروش نرسانند؛ چون بعد از مدتی اعتماد مردم نسبت به تولید داخلی سلب می‌شود.

نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی ۱۴۰۰ یک‌شنبه پنجم دی‌ماه با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی و سیدمحمدجواد شوشتری، رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی در بوستان گفت‌وگو آغاز به کار کرد و تا پنجشنبه، 9 دی ادامه دارد.

این نمایشگاه در حوزه‌های پژوهش و فناوری، آموزش و کارآفرینی، فرهنگی و تجاری‌سازی تحقیقات جهاددانشگاهی برگزار می‌شود و در حوزه فرهنگی نیز بخش رسانه‌ای جهاددانشگاهی (ایسنا، ایکنا و سیناپرس) به نمایش گذاشته می‌شود.

سازمان‌ها و مراکز فرهنگی مانند مرکز امام و انقلاب، گردشگری، افکارسنجی و سایر فعالیت‌های موجود در این مراکز نیز در این نمایشگاه معرفی خواهند شد. در بحث تجاری‌سازی نیز عمده فعالیت‌هایی که به نمایش گذاشته می‌شود توانمندی سه پارک علم و فناوری البرز، کرمانشاه و پارک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، مراکز رشد و منش‌های جهاددانشگاهی است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha