جهاد دانشگاهی نماد تفکر «ما می‌توانیم» در تراز نظام اسلامی است
کد خبر: 4024073
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۶

جهاد دانشگاهی نماد تفکر «ما می‌توانیم» در تراز نظام اسلامی است

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با تأکید بر توانمندی جهاد دانشگاهی در رفع نیازهای کشور، گفت: جهاد دانشگاهی نماد تفکر «ما می‌توانیم» در عرصه رضایت خلق و خالق در تراز نظام جمهوری اسلامی است.

جهاد دانشگاهی نماد تفکر «ما می‌توانیم» در تراز نظام اسلامی است

سیدناصر حسینی‌پور، نماینده گچساران و عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، امروز دوشنبه، ششم دی ماه در دومین روز از نمایشگاه دست‌آوردها و توانمندی‌های جهاددانشگاهی 1400 ضمن بازدید از این نمایشگاه و غرفه ایکنا، در پاسخ به این سؤال ایکنا که ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی را چگونه ارزیابی می‌کنید و این توانمندی‌ها تا چه حد می‌تواند مشکلات کشور را حل کند؟ گفت: ما دو گفتمان میدان داریم یک گفتمان «ما می‌توانیم» و یک گفتمان «ما نمی‌توانیم».
وی تشریح کرد: گفتمان ما می‌توانیم همان گفتمان جهادی است که در دفاع مقدس وقتی پرونده پل‌های خیبری به دولت وقت آمد؛ گفتند ما نمی‌توانیم این پل خیبری به طول 13 کیلومتر را بسازیم اما بچه‌های جهاد و خودکفایی اصفهان این پل‌ها را ساختند. تفکر ما می‌توانیم تفکری است که وقتی سوخت هسته‌ای برای راکتر آزمایشگاهی تهران به ما نمی‌دهند فردی مثل مجید شهریاری با تفکر جهاد دانشگاهی می‌آید و با هزینه شخصی خود صفحات سوخت 20 درصد را می‌سازد. در صورتی که تفکر دیگری بوده که معتقد بود ما نمی‌توانیم و باید این سوخت و سایر اقلام را وارد کنیم و در این واردات باید پا بر روی عزت خود بگذاریم و چه امتیازهایی که باید به غربی‌ها بدهیم.
این عضو کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: جهاد دانشگاهی نماد تفکر «ما می‌توانیم» در عرصه رضایت خلق و خالق در تراز نظام جمهوری اسلامی است.
وی مسئله مهم دیگر را وجود نگاه ما می‌توانیم و ما نمی‌توانیم در عرصه حاکمیت و حکمرانی دانست و گفت: ما افرادی که در مجلس هستیم باید سهم خودمان را در رابطه با نگاه «ما می‌توانیم» ادا کنند. نگاهی وجود دارد که معتقد به استفاده از ظرفیت‌های داخلی و پتانسیل‌های موجود از جمله توانمندی‌های جهاد دانشگاهی نیست.
حسینی‌پور تأکید کرد: وقتی می‌توانید تجهیزاتی را در جهاد دانشگاهی و دیگر مجموعه‌های جهادی تولید کنید چرا اصرار دارید همان تجهیزات را از خارج وارد کنید و ارز کشور را به تاراج دهید؟ تفکر استفاده از توانمندی داخلی باید در دولت سیزدهم پررنگ‌تر باشد تا از این ظرفیت برای بهبود وضعیت اقتصاد استفاده کنیم.
وی در پایان تصریح کرد: این را با اعتقاد می‌گویم یقین داشته باشید اگر از جهاد دانشگاهی بخواهیم نیازهایی که در صنایع کشور و دیگر مجموعه‌ها وجود دارد را مرتفع کند، همانطور که در بحث نانو، موشکی، هسته‌ای و ... توانستیم موفق باشیم، این مجموعه به تنهایی می‌تواند حل کننده بخش عظیمی از معضلات و گرفتاری‌هایی باشد که در عرصه تحریم داریم.
انتهای پیام
captcha