جهاد دانشگاهی از نهادهای تأثیرگذار در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است
کد خبر: 4023997
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
نگاهداری در گفت‌وگو با ایکنا:

جهاد دانشگاهی از نهادهای تأثیرگذار در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه بن‌‎مایه اصلی بیانیه گام دوم انقلاب تأکید ویژه‌ای بر نقش علوم و فناوری‌ها در تمدن‌سازی و پیشرفت جمهوری اسلامی دارد، جهاد دانشگاهی با همین ضرب‌آهنگی که ادامه می‌دهد، مطمئناً یکی از نهادهای تأثیرگذار در تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب خواهد بود.

بابک نگاهداری

بابک نگاهداری، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از نمایشگاه توانمندی و دستاوردهای جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، اظهار کرد: الحمدالله جهاد دانشگاهی یکی از نهادهای پربرکت انقلاب اسلامی است که در سال‌های گذشته دستاوردهای مهمی در حوزه صنعتی، پزشکی، علوم اجتماعی و نظایر آن داشته و این دستاوردها در حوزه‌های مختلف به‌ویژه عرصه‌هایی که مورد تحریم قرار گرفته‌ایم، مورد استفاده قرار گرفته و نیز کمک‌کننده و کارساز بوده است.

وی گفت: نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی شاهدی بر این مدعاست که انصافاً گام‌های بزرگی در خودکفایی در عرصه‌های مختلف پزشکی، صنعتی و نظایر اینها به همت جهادگران جهاددانشگاهی برداشته شده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: یقین داریم با توجه به اینکه بن‌‎مایه اصلی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تأکید ویژه‌ای بر نقش علوم و فناوری‌ها در تمدن‌سازی و پیشرفت جمهوری اسلامی دارد، جهاد دانشگاهی با همین ضرب‌آهنگی که ادامه می‌دهد و کار می‌کند، مطمئناً یکی از نهادهای تأثیرگذار در تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی خواهد بود.

یادآور می‌شود نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی ۱۴۰۰ یک‌شنبه، پنجم دی‌ماه با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی و سیدمحمدجواد شوشتری، رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی در بوستان گفت‌وگو آغاز به کار کرد و تا پنجشنبه، 9 دی ادامه خواهد داشت.

این نمایشگاه در حوزه‌های پژوهش و فناوری، آموزش و کارآفرینی، فرهنگی و تجاری‌سازی تحقیقات جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود و در حوزه فرهنگی نیز بخش رسانه‌ای جهاد دانشگاهی (ایسنا، ایکنا و سیناپرس) به نمایش گذاشته می‌شود.

سازمان‌ها و مراکز فرهنگی مانند مرکز امام و انقلاب، گردشگری، افکارسنجی و سایر فعالیت‌های موجود در این مراکز نیز در این نمایشگاه معرفی خواهند شد. در بحث تجاری‌سازی نیز عمده فعالیت‌هایی که به نمایش گذاشته می‌شود توانمندی سه پارک علم و فناوری البرز، کرمانشاه و پارک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، مراکز رشد و منش‌های جهاددانشگاهی است.

انتهای پیام
captcha