تمجید رئیس‌جمهور ونزوئلا از مقام معظم رهبری و سردار سلیمانی
کد خبر: 4024059
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴

تمجید رئیس‌جمهور ونزوئلا از مقام معظم رهبری و سردار سلیمانی

نیکلاس مادورو در مصاحبه‌ای، مقام معظم رهبری را فردی با خرد و هوش عالی و شهید سلیمانی را مردی شاد توصیف کرد و گفت: خدا را شکر می‌کنم که با او آشنا شدم.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، مادورو این سخنان را در مصاحبه‌ای با این شبکه مطرح کرد و گفت: روابط میان ونزوئلا و جمهوری اسلامی ایران چه در دوران احمدی‌نژاد و چه در دوران رئیس‌جمهور سابق حسن روحانی و رئیس‌جمهور کنونی ابراهیم رئیسی خوب بوده است.

رئیس‌جمهور ونزوئلا تأکید کرد که با رئیس‌جمهور ایران بر سر مجموعه‌ای از برنامه‌های جدید به توافق رسیده‌اند و کمیته بین دولتی دو کشور در حال کار بر روی این پروژه‌های جدیدی است که شامل شبکه‌سازی‌های گسترده برای همکاری ایران و ونزوئلا است.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی چند سال پیش به به ونزوئلا سفر کرد، گفت: ما در بحبوحه بحران حمله برق که از سوی امپریالیست‌های شمال بر شبکه برق ونزوئلا تحمیل شد، درباره زمینه‌های مختلف همکاری از جمله همکاری در زمینه رفع مشکلات شبکه‌های برق بحث و گفت‌وگو کردیم.

مادورو تأکید کرد: پیشنهادهای مطرح شده در آن زمان، اکنون اجرایی شده است.

به گفته رئیس‌جمهور ونزوئلا سردار سلیمانی مردی شاد و خوش‌بین در زندگی بود و خدا را شکر می‌کنم که با او آشنا شدم.

وی با اشاره به اینکه سلیمانی با تروریسم و ​​جنایتکاران تروریستی که به مردم محور مقاومت حمله کردند، مقابله کرد، گفت: او مرد شجاعی بود.

مادورو با تأکید بر لزوم عبرت گرفتن از این جنایات هولناک مانند جنایت ترور سردار سلیمانی این پرسش را مطرح کرد که آیا می‌خواهیم شاهد دنیایی باشیم که در آن کاخ سفید، دستور ترور یک قهرمان مبارزه با تروریسم در عراق، ایران، سوریه و لبنان را صادر می‌کند؟

وی بر لزوم محکومیت جنایت ترور سردار سلیمانی، این قهرمان ملت‌ها تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha