۱۹۵برنامه رادیویی در آستانه نهم دی پخش می‌شود
کد خبر: 4024458
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۴

۱۹۵برنامه رادیویی در آستانه نهم دی پخش می‌شود

شبکه‌های رادیویی درمجموع با 195 برنامه، 86 عنوان و به مدت 56 ساعت و 15 دقیقه به موضوع 9 دی می‌پردازند که از این میزان برنامه، 30 برنامه در قالب 14 عنوان و به مدت 14 ساعت و 43 دقیقه به‌ صورت ویژه، خواهد بود.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی معاونت صدا؛ رسانه ملی و به پیروی از آن معاونت صدا برای زنده نگه داشتن خاطره این روز بزرگ و الگوسازی از بصیرت ولایت فقیه برای این روز برنامه‌ریزی ویژه دارد. در همین راستا شبکه‌های رادیویی در مجموع با 195 برنامه، 86 عنوان و به مدت 56 ساعت و 15 دقیقه به موضوع 9 دی بپردازند که از این میزان برنامه، 30 برنامه در قالب 14 عنوان و به مدت 14 ساعت و 43 دقیقه به‌صورت ویژه، خواهد بود.

فعالیت‌ها و اقدامات شبکه‌های رادیویی به شرح زیر است:

رادیو اقتصاد: تعداد 4 برنامه را در قالب 4 عنوان و به مدت 1 ساعت و 35 دقیقه پیش‌بینی کرده است.

مجله رادیویی «روز از نو» در قالب متن، موسیقی و گفتگو، «طلوع بی‌پایان» هم به نقش مردم در حماسه ۹ دی و دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران و وظیفه مسئولان در برابر حمایت مردم از نظام، بازگویی سند پرافتخار مردم ایران در خلق حماسه ماندگار می‌پردازند.

رادیو ایران: تعداد ۱۶ برنامه را در قالب ۲۶ عنوان و به مدت ۸ ساعت و ۱۲ دقیقه پیش‌بینی کرده است که از این میزان برنامه ۲ عنوان برنامه به مدت ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه به‌صورت ویژه است.

مجله رادیویی «شکوه بصیرت» نهم دی‌ماه به‌طور زنده با موضوع شکوه و عظمت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و پوشش گردهمایی نهم دی‌ماه پخش می‌شود. همچنین مستند «ویژه روز بصیرت» هشتم دی به موضوع بحث بصیرت و همراهی و حمایت مردم از نظام جمهوری اسلامی و پیوند ناگسستنی مردم با امامت و حفظ ارزش‌های انقلاب اختصاص پیدا می‌کند.

رادیو ایرانصدا: تعداد ۶ برنامه را در قالب ۲۰ عنوان و به مدت ۱۴ ساعت و ۵۵ دقیقه پیش‌بینی کرده است.

برنامه گفتگو محور «ایرانی که دوباره هم دل شد» با موضوع دختربچه‌ای است که قصد دارد برای مدرسه‌اش در خصوص واقعه نهم دی‌ماه داستانی بنویسد و برای اینکه اطلاعات کاملی به دست آورد سعی می‌کند از مادرش اطلاعات کاملی به دست بیارود.

مجموعه موسیقی‌های ویژه مبارزه با فتنه و دوستی با ایران‌زمین در پادکستی در ساختار آوایی پخش می‌شود. همچنین در ساختارهای گفتگو محور «کتاب جشن خرگوش‌ها»، « ملکه موش‌ها» و « بازیِ بازها» داستانی متفاوت با رویکرد جنایت امریکا و استعمار پیر انگلیس و توطئه‌های آنان را نشان می‌دهد.

رادیو پیام: تعداد ۸ برنامه را در قالب ۳۸ عنوان و به مدت ۱ ساعت و ۲۱ دقیقه پیش‌بینی کرده است که از این میزان برنامه ۳ عنوان برنامه به مدت ۲۳ دقیقه به‌صورت ویژه است.

این شبکه رادیویی در قالب ساختارهای نوین دو برنامه «پیام بصیرت» و «پیام ولایت» را با موضوعات سخنان بزرگان در خصوص حماسه 9 دی و بیانات مقام معظم رهبری در خصوص بصیرت افزایی روانه آنتن می‌کند.

 مجله رادیویی«موسیقی ویژه» نیز به پخش موسیقی‌های  مرتبط با موضوع ۹ دی می‌پردازد.

رادیو تهران: تعداد ۶ برنامه را در قالب ۷ عنوان و به مدت ۵ ساعت و ۳۵ دقیقه پیش‌بینی کرده است که از این میزان برنامه ۱ عنوان برنامه به مدت ۳۰ دقیقه به‌صورت ویژه است.

آیتم ویژه در برنامه حکیمیه در ساختار گفتگو محور ، بسته ویژه سخنرانی رهبری درباره بصیرت است.

رادیو جوان: تعداد ۶ برنامه را در قالب ۷ عنوان و به مدت ۱ ساعت و ۵۰ دقیقه پیش‌بینی کرده است که از این میزان برنامه ۳ عنوان برنامه به مدت ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه به‌صورت ویژه است.

این شبکه رادیویی دو  مستند را  با موضوعات «مروری بر بیعت مردم با ولایت» و « نگاه تاریخی به واقعه ۹ دی و اتفاقاتی که منجر به این رویداد شد» را تهیه و تولید نموده است.

برنامه گفتگو محور «آن‌سوی مه» به  اتفاقات پشت پرده واقعه ۹ دی می‌پردازد.

رادیو سلامت: تعداد ۳ برنامه را در قالب ۳ عنوان و به مدت ۵۵ دقیقه پیش‌بینی کرده است .

مجله رادیویی «خونه زندگی» در قالب مصادیقی همچون پدرم همواره مقتدرانه در تصمیمات زندگی عمل می‌کند به این مهم می‌پردازد.

رادیو صبا: تعداد ۳ برنامه را در قالب ۱۱ عنوان و به مدت ۲ ساعت و ۲۴ دقیقه پیش‌بینی کرده است که از این میزان برنامه ۱ عنوان برنامه به مدت ۱ ساعت به‌صورت ویژه است.

مستند «درخشش ایران» در مورد وقایع ۹ دی است.

رادیو فرهنگ: تعداد ۱۰ برنامه را در قالب ۲۱ عنوان و به مدت ۱۵ ساعت و ۲۵ دقیقه پیش‌بینی کرده است که از این میزان برنامه ۲ عنوان برنامه به مدت ۷ ساعت و ۳۰ دقیقه به‌صورت ویژه است.

مستند «روز بصیرت» گزارشی از  نهم دی است. مجله رادیویی« ویژه جشنواره عمار» نیز پخش می‌شود.

رادیو قرآن: تعداد ۳ برنامه را در قالب ۳ عنوان و به مدت ۳۵ دقیقه پیش‌بینی کرده است.

برنامه گفتگو محور «صفحه تقویم» با هدف علت نامگذاری روز بصیرت پخش می‌شود.

رادیو گفتگو: تعداد ۴ برنامه را در قالب ۱۰ عنوان و به مدت ۸ ساعت و ۴۵ دقیقه پیش‌بینی کرده است که از این میزان برنامه ۱ عنوان برنامه به مدت ۱ ساعت به‌صورت ویژه است.

مجله رادیویی «روز بصیرت» مروری بر اتفاقات دی‌ماه سال ۸۸ است.

رادیو معارف: تعداد ۹ برنامه را در قالب ۲۹ عنوان و به مدت ۱۴ ساعت و ۲۰ دقیقه پیش‌بینی کرده است .

مجله رادیویی«مهربان باشیم»  به موضوع اهمیت یکدلی مردم می‌پردازد. در «حوالی عصر» نیز جلوه‌های بصيرت امت  و  نقش بصيرت امت در خنثی‌سازی توطئه‌ها بررسيی می‌شود.

رادیو نمایش: تعداد ۱ برنامه را در قالب ۱ عنوان و به مدت ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه پیش‌بینی کرده است که از این میزان برنامه  ۴ عنوان برنامه به مدت ۳۹ ساعت خواهد بود.

مجله ترکیبی «خروش بصیر» ویژه‌برنامه تهیجی به‌منظور همراهی با شرکت‌کنندگان در تظاهرات روز بصیرت (در صورت برگزاری تظاهرات) و یا به نمایش درآوردن حس و حال شهرهای کشور در روز بصیرت (در صورت عدم برگزاری تظاهرات) از طریق ارتباط با چهره‌های شناخته شده و مردمی و بیان حس و حال آنان و همچنین تعامل با مخاطبان و انتقال پیام‌های دریافتی در این روز و همچنین پخش سرودهای ملی و میهنی با سایر مردم کشور همراه می‌شود. که (در صورت برگزاری راهپیمایی مدت زمان برنامه به ۳ ساعت افزایش خواهد یافت).

رادیو ورزش: تعداد ۳ برنامه را در قالب ۳ عنوان و به مدت ۳۵ دقیقه پیش‌بینی کرده است.

مجله رادیویی «صبح و ورزش» اطلاع‌رسانی در خصوص رویدادهای روز و گفتگو در خصوص بصیرت است.«عصرانه» نیز با موضوع بصیرت و جوانان نقش جوانان در پیشبرد اهداف فرهنگی پخش می‌شود.

برنامه گفت‌وگومحور «به اضافه ورزش» به نقش نخبگان ورزش در بصیرت جامعه می‌پردازد.

انتهای پیام
captcha