ترویج سیره قرآنی حضرت زهرا(س) در شبکه‌های رادیویی
کد خبر: 4184241
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲
همزمان با ایام فاطمیه

ترویج سیره قرآنی حضرت زهرا(س) در شبکه‌های رادیویی

شبکه‌های مختلف رادیویی با هدف افزایش آگاهی و شناخت عمومی زندگی و مقام حضرت فاطمه(س) ویژه‌برنامه‌های مختلفی را تهیه کرده است.

شبکه‌های مختلف رادیویی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، همزمان با ایام فاطمیه شبکه‌های مختلف رادیویی با هدف افزایش آگاهی و شناخت عمومی زندگی و مقام حضرت فاطمه(س) ویژه‌برنامه‌های مختلفی را تهیه و تقدیم مخاطبان و سوگواران می‌‌کند.

رادیو قرآن با «اشراق»

در برنامه «اشراق» سیره قرآنی حضرت زهرا(س) با روایتگری آدینه الهیاری و کارشناسی فرشته روح‌افزا بیان می‌شود، بخش شعرخوانی، شاعر آیینی فاطمه نانی‌زاد از دیگر بخش‌های این برنامه است که امشب ساعت ۲۱ روی موج ۱۰۰ رادیو قرآن پخش خواهد شد.

«من فاطمه‌ام» در رادیو معارف  

«شهیده ولایت» به صورت زنده در شب شهادت حضرت زهرا (س) با کارشناسی آیت‌الله پناهنده و موضوع سبک زندگی فاطمی و شناساندن مقام حضرت زهرا(س) با هدف ترویج شعائر دینی و اهل‌بیت(ع)، ساعت  ۲۰:۱۵ شنیده می‌شود. ویژه‌برنامه «یاس یاسین» با موضوع  آشنایی با الگوی جهاد تبیین در سیره فاطمی، شخصیت‌شناسی و رفتارشناسی حضرت زهرا(س) شنیده است.

برنامه «من فاطمه‌ام» در 40 قسمت هر روز ساعت ۱۷:۳۰  با کارشناسی حجت‌الاسلام علی حسین‌زاده با موضوع ترویج معارف فاطمی و آشنایی با خطبه فدکیه شنیده می‌شود.

«یک نفر تو را دوست دارد» در پایگاه ایران‌صدا 

پایگاه سخنرانی ایران‌صدا تعداد 20 قطعه سخنرانی از سخنرانان مشهور کشور از جمله حجج‌اسلام علیرضا پناهیان، سیدعبدالله فاطمی‌نیا، ناصر رفیعی و شیخ حسین انصاریان و ... را آماده کرده است.

پایگاه موسیقی نیز پادکست آوایی با نام «سوگچامه بانوی بی‌نشان» را در سه قسمت 60 دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی ناصر هاشمی منتشر خواهد کرد. پایگاه کودک ایران صدا نیز برنامه «یک نفر تو را دوست دارد» که شامل احادیثی از حضرت زهرا(س) است با توجه به زندگی روزمره به‌روزرسانی شده و در 12 قسمت در ایام فاطمیه با قرارگیری روی پایگاه به صورت رایگان منتشر خواهد شد.

پایگاه دعا و نغمه‌های مذهبی ایران‌صدا نیز علاوه بر نواهای سال‌های گذشته، نواهای منتشر شده در ایام فاطمیه امسال را نیز به سرعت بر روی پایگاه خود منتشر خواهد کرد.

رادیو گفت‌و‌گو و 10 ویژه برنامه

رادیو گفت‌وگو در قالب 10 ویژه‌برنامه به شناخت سیره و سلوك عبادی، اجتماعی و سیاسی ایشان که همواره روشن‌كننده مسیر برای مسلمانان است، می‌پردازد. ویژه‌برنامه «مدینه آن روزها» به تحلیل و بررسی سبک زندگی در مکتب فاطمی و ارتباط ایشان با مقوله ولایت می‌پردازد.

مستند «سلسله موی دوست» مستندی بر حدیث سلسله‌الذهب بر مبنای قول سدید که به زندگی پر برکت حضرت صدیقه کبری(س) و سجایای اخلاقی ایشان خواهد پرداخت. همچنین ویژه‌برنامه‌های «یاس کبود»، «آفاق»، «خورشید در غبار» و «بانوی بی‌نشان» با تمرکز بر موضوع عفاف و حجاب، به ویژگی‌های شخصیتی حضرت و سبک زندگی ایشان در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی و عبادی می‌پردازد.

بررسی شبهات مربوط به خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) موضوعی است که ویژه‌برنامه‌های «حدیث غربت» و «بهشت بی‌نشان» به تحلیل آن می‌پردازند.

آغاز سرچشمه از رادیو تهران

ویژه‌برنامه «باغ فیض» امشب از ساعت 21، مراسم  عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را از هیئت چاوشیان، جنب مهدیه تهران پخش خواهد کرد و دوشنبه، ششم آذر، با استقرار واحد سیار رادیو تهران در مسجد صاحب‌الزمان(عج) با حضور اعضای مجمع مداحان روی آنتن می‌رود.

ویژه‌برنامه «سرچشمه» یکشنبه و دوشنبه، پنجم و ششم آذرماه ، از ساعت 19 در قالب مسابقه به صورت مناسبتی در ایام شهادت تهیه و پخش می‌شود؛ از جمله بخش‌های این مسابقه می‌توان به سنجش اطلاعات عمومی شرکت‌کنندگان پیرامون احکام و دوران زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد. همچنین شبکه رادیویی تهران با توجه به آغاز دهه اول و دوم فاطمیه در این فاصله از 3 آذر تا 3 دی‌ماه، خطبه فدکیه را قبل از خبر 14 پخش می‌کند.

دلگویه و دلنوشته با حضرت فاطمه زهرا(س) در رادیو صبا

شبکه رادیویی صبا در شب شهادت حضرت زهرا (س) ویژه‌برنامه‌های «نوآهنگ، شهر بهشت و سرگذشت» را تقدیم مخاطبان می‌کند و روز دوشنبه در برنامه‌های زنده «صبح ارادت» ساعت 6:15 و «هر طرف صدای تو» ساعت 8:15،  سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را گرامی می‌دارد و در ویژه‌برنامه «ساده و صمیمی» از مخاطبان می‌خواهد در قالب دلگویه و دلنوشته با حضرت فاطمه زهرا(س) درد دل کنند. این برنامه ساعت 17 تقدیم مخاطبان می‌شود.

در سوگ یاس در رادیو ورزش  

«در سوگ یاس» ویژه‌برنامه‌ای است که از ساعت 20 در قالب کارشناسی و مداحی با موضوع شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) از رادیو ورزش پخش می‌شود. مستند ورزشی در خصوص زندگینامه و شهادت فاطمه زهرا(س) از ساعت 18:30 تا19 پخش خواهد شد. برنامه «به اضافه ورزش» از ساعت با حضور کارشناسان این حوزه و مصاحبه با ورزشکاران پخش می‌شود.

در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در برنامه‌های «صبح و ورزش»،‌ «گلخونه» و «عصرانه» و «بانوی ایرانی» به تناسب به موضوع و زندگی و شهادت فاطمه زهرا (س) می‌پردازند.

رادیو فرهنگ در «پیداترین  نشان» 

«پیداترین نشان» امشب ساعت 22 با موضوع بررسی سبک زندگی فاطمی و با محوریت جایگاه زنان در زندگی ایرانی اسلامی از رادیو فرهنگ پخش می‌شود. برنامه «شناسنامه صبح» روز دوشنبه، ساعت 9 صبح با موضوع شعر فاطمی و اشعار شاعران در باب حضرت زهرا(س) از رادیو فرهنگ پخش خواهد شد .

«بانوی آفتاب» در رادیو سلامت  

ویژه‌برنامه «بانوی آفتاب» روزهای 6 و 26 آذرماه ساعت 10:05، با هدف الگوگیری بانوان از سیره عملی و اخلاقی حضرت زهرا(س) و با محوریت بصیرت و آگاهی زنان جامعه امروز از صدای دانش، نشاط و آرامش پخش می‌شود. 

این برنامه دارای بخش‌های متنوعی از جمله «سلاله زنان» معرفی حضرت زهرا(س) به عنوان محور وحدت و الگویی برای زنان مسلمان، «در برابر آیینه» آموزه‌های زندگی حضرت برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، «نیلوفرانه» نقش زنان در فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی است.

همچنین در این برنامه سعی می‌شود به ابعاد شخصیت والای آن حضرت پرداخته شود. مهمانان حضوری از بانوان موفق جامعه در عرصه‌های مختلف و کارشناسان امر در این برنامه حضور خواهند داشت.

رادیو اقتصاد و «نوآوران»

برنامه «نوآوران» در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) به صورت مستند یکی از مشاغل تولید حوزه آیینی و مذهبی مانند تولیدی شال‌ها و کتیبه‌های مرتبط و تولید چادر را معرفی می‌کند، این برنامه چهارشنبه‌ها، ساعت 14:30 از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

رادیو جوان و سوگنامه‌ای از جنس صدا و موسیقی

برنامه «من به تو نزدیکم»، به بررسی سیره عملی حضرت زهرا(س) در زمینه‌های اخلاق، حیا، پاکدامنی و اهمیت و ترویج الگوی زندگی اهل‌بیت(ع) در جامعه می‌پردازد. زنان و دختران با الهام از زندگی حضرت فاطمه زهرا(س)، می‌توانند سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی را برجسته و الگوی خود نیز قرار دهند. این برنامه به صورت زنده از ساعت 10شنیده می‌شود.

ویژه‌برنامه «سوگنامه»، مداحی‌های فاخر با مضمون حضرت فاطمه(س) و مصائب آن حضرت را پخش می‌کند. این برنامه با استفاده از صدا و موسیقی، تلاش می‌کند تا احساسات و ارزش‌های مربوط به حضرت فاطمه(س) را به خوبی به مخاطبان منتقل کند. این ویژه‌برنامه ساعت ۹:۴۵ از رادیو جوان پخش می‌شود.

رادیو ایران در «باغ ارغوان»

«باغ ارغوان» با نگاهی مذهبی و اتحاد ملی با موسیقی‌ها و نواهای آیینی پنجم و ششم آذر ماه، با اجرای مریم نشیبا ساعت ۱۵ پخش می‌شود.

«خانه دوست اینجاست» در این ایام، با موضوع ویژگی‌های اخلاقی آن حضرت در زندگی و با الگو قرار دادن سبك زندگی حضرت زهرا(س) با کارشناسی حجت‌الاسلام محسن محسن‌زاده ساعت 17:50 پخش خواهد شد.

«خورشیدنامه» که بسته صوتی معارفی سخنرانی محور است، درباره فضایل حضرت زهرای مرضیه(س) است که ساعت 22 از رادیو ایران شنیده می‌شود. «نوبت نوا» بسته صوتی آوایی از مضامین روضه‌های صدیقه کبری(س) و ذکر رنج‌های ایشان است که ساعت 22:30 تقدیم مخاطبان خواهد شد.

«نور و آیینه» درسی مهم از عبادات و شخصیت حضرت زهرا(س) که ساعت 23:30 پخش می‌شود.

تابش «روشنا» در رادیو نمایش

«روشنا» با موضوع خصوصیات اخلاقی و زندگینامه حضرت زهرا(س) به نویسندگی و گویندگی فاطمه حاتمی، دوشنبه، ششم آذر، ساعت 7:30 تا 9:30 از رادیو نمایش پخش می‌شود.

رادیو پیام  و «پیام فاطمی»

برنامه «پیام فاطمی» به مدت دو دقیقه، داستان‌هایی کوتاه را براساس روایت‌هایی از زندگی حضرت فاطمه(س) در کنار سخنرانی‌های کوتاه از کارشناسان مذهبی پخش می‌کند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha