فداکاری‌های رهبران مقاومت نبود مناطق عراقی در سیطره داعش می‌ماند
کد خبر: 4024712
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹

فداکاری‌های رهبران مقاومت نبود مناطق عراقی در سیطره داعش می‌ماند

فرمانده جبهه عربی در کرکوک، تصریح کرد که بدون فداکاری و رشادت فرماندهان شهید، بسیاری از مناطق عراق تحت اشغال و سیطره داعش باقی می‌ماندند.


به گزارش ایکنا به نقل از براثا، حاتم العاصی، فرمانده جبهه عربی در کرکوک طی سخنانی از فداکاری سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، رهبران مقاومت قدردانی و تأکید کرد که بدون ایثار این فرماندهان شهید مناطق ما در اشغال داعش باقی می‌ماند.

العاصی در بیانیه‌ای که در المعلومه منتشر شد، گفت: در آستانه سالروز شهادت فرماندهان مقاومت به یاد داریم که رهبران پیروزی چگونه در آزادسازی مناطق ما در حویجه، الرشاد و ریاض از دست گروه‌های تروریستی داعش نقش‌آفرینی کردند و با آوارگان در مناطق جنگی رفتار بشردوستانه داشتند.

وی افزود: به خاطر ایثار و جان‌فشانی این فرماندهان بود که مناطق ما از کنترل باندهای تروریستی آزاد شده و ما برای این فداکاری‌ها ارزش قائل بوده و خواستار اجرای عدالت و خون‌خواهی برای این شهدا هستیم.

هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح، پیش‌تر خواستار برگزاری تظاهرات بزرگ در روز شنبه آینده برای تجلیل از مقام سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس شده بود که دو سال پیش در حمله آمریکایی‌ها به شهادت رسیدند.

پهپادهای آمریکایی بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ خودرو سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را در جاده فرودگاه بغداد هدف قرار دادند و این دو فرمانده بزرگ و همراهانشان را به شهادت رساندند.

این دو فرمانده بزرگ با دو خودرو از فروگاه بین‌المللی بغداد خارج شدند که توسط پهپادهای آمریکایی هدف قرار گرفتند. آمریکا این عملیات را با نام «آذرخش کبود» به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا انجام داد.

انتهای پیام
captcha