قرائت قرآن در محافل مصری به اعضای اتحادیه محدود می‌شود
کد خبر: 4025348
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵

قرائت قرآن در محافل مصری به اعضای اتحادیه محدود می‌شود

اتحادیه قاریان قرآن کریم در مصر اعلام کرد که درصدد است با تصویب قانونی قرائت در محافل قرآن و عزاداری در سراسر این کشور را به اعضای اتحادیه قاریان محدود کند.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، اتحادیه قاریان قرآن کریم در مصر اعلام کرد که در حال اصلاح برخی از قوانین این اتحادیه است تا امر قرائت قرآن را در سطح استان برای افراد غیر عضو سازماندهی کند.

شیخ محمد صالح حشاد، رئیس اتحادیه قاریان قرآن کریم در مصر با بیان اینکه در حال حاضر قانون این اتحادیه ضمانتی درباره محدود کردن قرائت قرآن کریم به اعضای اتحادیه نمی‌دهد، گفت: اتحادیه قاریان قرآن کریم در تلاش برای اصلاح این متن و ارائه آن به وزارت اوقاف مصر است.

اتحادیه قاریان قرآن مصر پیش‌تر اعلام کرده بود که کمیته‌ای برای نهایی شدن اصلاحات قانون ویژه اتحادیه و ارائه آن به وزیر اوقاف تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه برای برخی از قاریان در استان‌ها پرونده تشکیل شده است، گفت: اتحادیه همچنین تصمیم گرفت هر قاری را که اجازه عوام فریبی در مراسم ترحیم را می‌دهد، احضار کند و از همه قاریان هم خواسته می‌شود با این پدیده مقابله کنند؛  زیرا در این مورد در پیشگاه خداوند و شورای اداری اتحادیه قاریان قرآن کریم مسئول خواهند بود.

اتحادیه قاریان قرآن کریم مصر چند ماه پیش نیز از برکناری هانی سعد محمود عبدالهاب، عضو شورای اداری این اتحادیه و خط خوردن نام او از فهرست قاریان این اتحادیه بر اساس گزارش کمیته ارزیابی اتحادیه در خصوص عدم تسلط آن به قرائت قرآن خبر داد. او همچنین توسط شیخ الازهر از امام جماعت مسجد الازهر هم کنار گذاشته شد.

انتهای پیام
captcha