پاک‌سازی کامل استان البیضاء یمن از بقایای داعش و هم‌پیمانان سعودی
کد خبر: 3999700
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶

پاک‌سازی کامل استان البیضاء یمن از بقایای داعش و هم‌پیمانان سعودی

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد در عملیات «فجر الحریه» استان البیضاء از وجود باقیمانده عناصر داعش و هم‌پیمانان ائتلاف سعودی پاک‌سازی شده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای ضمن تبریک به مردم یمن به مناسبت سالگرد انقلاب ۲۱ سپتامبر این کشور که از آن به عنوان «عید انقلاب آزادی و استقلال» یاد کرد، از پیروزی‌های جدید نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در مناطق باقی مانده در استان‌ راهبردی البیضاء طی عملیات «فجر الحریه» خبر داد.

یحی سریع گفت که در عملیات فجر الحریه، بقایای لانه‌های عناصر القاعده و داعش که با ائتلاف متجاوز به یمن در ارتباطند، هدف قرار گرفت. نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی ۴۸ ساعت، بخش‌های «الصومعه» و «مسوره» و بخش‌هایی از «مکیراس» را آزاد کردند که مساحت کلی آن به ۲۷۰۰ کیلومتر مربع می‌رسد.

وی ادامه داد: طی پیشروی نیروهای ما برای از بین بردن عناصر تکفیری، هواپیماهای ائتلاف متجاوز بیش از ۳۰ حمله را برای حمایت از این عناصر و جلوگیری از پیشرفت نیروهای ما انجام دادند. نیروی موشکی و پهپادی ما، ۱۰ عملیات برای هدف قرار دادن مواضع دشمن طی این عملیات انجام داد. با این عملیات استان البیضاء به طور کامل آزاد شد.

سریع افزود: نزدیک به ۲۳۰ تکفیری و مزدور دشمن در جریان عملیات فجر الحریه، کشته، زخمی و اسیر شدند. در این میان ۷۰ تکفیری و مزدور کشته، ۱۲۰ نفر زخمی و ۴۰ نفر از آن‌ها به اسارت گرفته شدند. ۱۰ خودروی زرهی و غیرزرهی منهدم یا خسارت دید و نیروهای یمنی تجهیزات نظامی و مهمات زیادی را به غنیمت گرفتند و هفت اردوگاه تکفیری را تحت کنترل درآوردند. نیروهای ما همچنین موفق شدند شماری از شهروندان یمنی را که از سوی تکفیری‌ها به گروگان گرفته شده بودند، آزاد کنند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: به محض آزادسازی و پاکسازی این مناطق، طرف‌های مسئول و در رأس آن، دولت محلی در کنار نیروهای مسلح، ماموریت عادی‌سازی اوضاع را آغاز کرد. امروز مردم البیضاء در کنار برادرانشان در ارتش، کمیته‌های مردمی و نیروهای امنیتی برای حفظ امنیت و ثبات مناطقشان هستند. بر نقش مهم قبائل البیضاء، بزرگان، شخصیت‌های اجتماعی و شهروندان در این نبرد سرنوشت‌ساز ملی تاکید می‌کنیم.

استان البیضاء یمن از نظر جغرافیایی به دلیل قرار گرفتن در مرکز یمن و همسایگی هست استان مهم صنعاء، ذمار، مارب،إب، لحج، ابین، شبوه و ضالع از اهمیت راهبردی بالایی برخوردار است. القاعده و داعش در بخش‌هایی از این استان در راستای منافع ائتلاف متجاوز سعودی فعالیت داشتند و ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ماه‌ها در حال پیشروی در این استان برای آزادسازی کامل آن از دست این تروریست‌ها بودند.

انتهای پیام
captcha