وبینار بزرگداشت سردار سلیمانی در ایتالیا + فیلم
کد خبر: 4025949
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹

وبینار بزرگداشت سردار سلیمانی در ایتالیا + فیلم

وبینار «قهرمانان هرگز نمی‌میرند» به مناسبت گرامیداشت دومین سالروز شهادت سلیمانی، در ایتالیا برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، این وبینار به ابتکار رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا و با همکاری مرکز ایتالیایی مطالعات بین المللی خانه دانایی شهر رم، انجمن فرهنگی منتظران منجی، انتشارات عرفان و مرکز مقاوت بسیج و امور ایثارگران سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

سردار احمد حق طلب، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ،هانیه ترکیان مدیر دپارتمان مطالعات اسلامی مرکز مطالعات بین المللی خانه دانایی شهر رم، ماریو دئمایو تحلیلگر سیاسی، آلبرتو پالادینو روزنامه نگار و مارکو گیزتی، مقاله نویس و تحلیگر جغرافیای سیاسی ایتالیا، از جمله سخنرانان این وبینار بودند.

در این وبینار ابتدا ترجمه اظهارات سردار احمد حق طلب، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در تشریح نقش سپهبد شهید سلیمانی در شکست داعش و امنیت منطقه به زبان ایتالیایی پخش شد.

سردار حق طلب همچنین گزارشی اجمالی از روند شکل گیری القاعده، اختلاف و انشعاب در آن و گسترش جریان سلفی گری تا به قدرت رسیدن داعش در بخشی از عراق و سوریه و نقش ایالات متحده آمریکا به همراه رژیم‌های سعودی و اشغالگر قدس در حمایت از این جریان‌های تکفیری را ارائه داد.

فابیو دئمایو تحلیلگر ایتالیایی که مدیریت این وبینار را برعهده داشت نیز درباره معرفی سپهبد شهید قاسم سلیمانی و چگونگی ترور ناجوانمردانه وی سخنرانی کرد.

در ادامه این وبینار آلبرتو پالادینو، تحلیگر سیاسی ایتالیایی نیز با اشاره به مشاهدات خود در سوریه و جنایات داعش در منطقه به ویژه در جریان کشتار اقلیت‌های مسیحی، نقش جبهه مقاومت به فرماندهی سپهبد شهید سلیمانی در شکست داعش و دفاع از اقلیت‌های دینی منطقه را تبیین و به واکاوی نظام سلطه، ترور ناجوانمردانه شهید سلیمانی و بازتاب رسانه‌ای این رخداد‌ها در رسانه‌های غربی و کاستی‌ها و تحریفات آن پرداخت.

سخنران پایانی این وبینار مارکو گیزتی مقاله نویس ایتالیایی بود که با تشریح موقعیت راهبردی ایران و منازعات تاریخی ناگزیری که این موقعیت به همراه داشته است؛ وی به واکاوی مولفه‌هایی پرداخت که فصل نوین منازعات ناشی از موقعیت راهبردی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی را رقم زده است.

وی در ادامه نقش شکل گیری محور مقاومت و فرماندهی راهبردی سپهبد شهید سلیمانی در تقابل با سلطه ایالات متحده آمریکا و هم پییمانانش و جریان‌های افراط گرای اسلامی دست نشانده نظام سلطه در منطقه و افزایش قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران بر مبنای موقعیت راهبردی در محور مقاومت را تبیین کرد.

پلادینو همچنین با اشاره به تروریسم بین المللی نظام سلطه در پاسخ به آن در جریان ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید سلیمانی، گزارشی اجمالی از تحولات منطقه‌ای و بین المللی و صف آرایی‌ها و هم پیمانی‌های راهبردی پس از ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید سلیمانی را ارائه کرد.

پرسش و پاسخ و قرائت فراز‌هایی از برگردان ایتالیایی وصیتنامه سپهبد شهید سلیمانی توسط هانیه ترکیان، مدیر دپارتمان مطالعات اسلامی مرکز مطالعات بین المللی خانه دانایی شهر رم پایان بخش این وبینار بود.

انتهای پیام
captcha