شهید سلیمانی در لحظه دشواری به یاری مردم عراق شتافت
کد خبر: 4026450
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
در مراسم رسمی سالگرد شهادت سردار سلیمانی بیان شد؛

شهید سلیمانی در لحظه دشواری به یاری مردم عراق شتافت

برهم صالح، رئیس جمهور عراق نقش شهیدان سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در مبارزه با داعش و تروریسم در عراق را مهم ارزیابی کرد و گفت: شهید سلیمانی در لحظه دشواری به یاری مردم عراق شتافت.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، برهم صالح، رئیس جمهور عراق، امروز چهارشنبه 15 دی‌ماه، در مراسم دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، تأکید کرد: شهید سلیمانی در لحظه دشواری به یاری ما آمد و کشور ما را از لوث وجود داعش نجات داد.
 
وی در این مراسم که از سوی الحشد الشعبی برگزار شد، به نقش مهم شهیدان سلیمانی و المهندس در مبارزه با داعش و تروریسم پرداخت.
 
صالح در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم پایان دادن به بحران‌های ریشه‌دار در منطقه به‌عنوان یک نیاز فوری برای همگان و آغاز یک عراق باثبات تأکید کرد و گفت: امروز با یک مسئولیت بزرگ ملی برای تحکیم و حمایت از پیروزی، مسدود کردن راه تروریسم و حمایت از صلح ملی روبه‌رو هستیم.
 
در ادامه این مراسم، فالح الفیاض، رئیس الحشد الشعبی عراق در سخنانی تأکید کرد: ما همراه با دولت عراق به بیرون راندن نیروهای آمریکایی از خاک این کشور ادامه می‌دهیم.

رئیس سازمان الحشد الشعبی گفت: پیروزی بر داعش دستاورد عظیم عراقی و ملی است که برای این مردم نوشته و ثبت خواهد شد. فرماندهان شهید برای دستیابی به یک دستاورد تاریخی و ساختن افتخار برای این کشور به میدان آمدند. قاسم سلیمانی، مهمان عراق حامی این مردم بود.

وی افزود: ما با این فرماندهان شهید تجدید میثاق و اعلام وفاداری می  کنیم و سدی غیر قابل نفوذ در برابر تروریسم خواهیم بود و با دولت برای رسیدن به حق خود در اخراج نیروهای خارجی از کشور تلاش می‌کنیم. 

عثمان الغانمی وزیر کشور عراق در این مراسم، پیام مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق را خواند و از زبان وی گفت که جنایت ترور فرماندهان پیروزی بر داعش همیشه تاریخ زنده خواهد ماند و شهادت این فرماندهان، چراغ روشنگر آزادی برای همه مردمی خواهد بود که در آرزوی آزادی و صلح هستند.

الحشد الشعبی عراق امروز چهارشنبه مراسم یادبودی به منظور بزرگداشت فرماندهان پیروزی و به مناسبت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، در منطقه سبز بغداد برگزار کرد.
 
طی روزهای گذشته نیز هزاران نفر از مردم ایران در تجمعاتی به همین مناسبت، یاد این دو شهید بزرگ را گرامی داشتند و خواستار مجازات قاتلان این دو سردار شهید شدند.
 
شهید سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، رئیس الحشد الشعبی عراق، روز جمعه 13 دی‌ماه (3 ژانویه 2020) در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد با حمله موشکی جنایتکاران آمریکایی به شهادت رسیدند.
انتهای پیام
captcha