استقبال و تجلیل از خانواده شهید مرتضی غلامی در تیپ 55 هوابرد شیراز
کد خبر: 4026526
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴

استقبال و تجلیل از خانواده شهید مرتضی غلامی در تیپ 55 هوابرد شیراز

طی مراسمی با حضور فرمانده تیپ 55 هوابرد شیراز از خانواده شهید مرتضی غلامی که به تازگی هویتش شناسایی شده است، تجلیل به عمل آمد.

شهید مرتضی غلامی، تیپ 55 هوابرد شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، مراسم استقبال و تجلیل از خانواده شهید مرتضی غلامی (دشتی نظری) جمعی تیپ 55 هوابرد و از شهدای دوران دفاع مقدس شهرستان گناوه که هویت وی به تازگی مشخص شده است، با حضور فرمانده تیپ امروز، 15 دی‌ماه در تیپ 55 هوابرد شیراز برگزار شد.

این شهید والامقام در 26 اسفند سال 1363 در عملیات بدر بر اثر اصابت ترکش در منطقه شرق دجله، جاده الاماره – بصره به شهادت رسید و به جمع 48 هزار شهید والامقام ارتش ملحق شد. پیکر مطهر این شهید والامقام در سال 1388 به همت گروه تفحص شهیدان گمنام شناسایی و در نجف آباد اصفهان دفن و اکنون پس از 12 سال بر اساس آزمایش DNA شناسایی شد.

 شهید مرتضی غلامی متولد سال1343 و در روستای خواجه گیر از توابع شهرستان دیلم متولد و پس از مدتی با خانواده خود به شهرستان گناوه هجترت کردند. وی در زمان شهادت 20 سال سن داشت و در سال 1362 به خدمت مقدس سربازی اعزام و در تاریخ 26 اسفند سال 1363 به درجه رفیع شهادت نائل شد. والدین این شهید معزز در قید حیات نیستند.

یادآور می‌شود، پیکر شهید حججی از شهدای مدافع حرم در جوار این شهید والامقام به خاک سپرده شده است.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۷/۰۹ - ۱۶:۳۲
0
0
مزار این شهید گمنام همان مزاری بود که نقل است شهید محسن حجی از پشت نرده های یادمان شهدای گلزارشهدای نجف آباد، برایش فاتحه می خوانده و از او برای شهادت طلب شفاعت می گرده است... یاد همه شهدا گرامی
captcha