حضرت زهرا(س) خیر بی‌شمار است
کد خبر: 4026813
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶

حضرت زهرا(س) خیر بی‌شمار است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مصداق کوثر، در سوره مبارکه کوثر به دلیل وجود حضرت زهرا(س) است و به معنای خیر غیرقابل‌شمارش است که به حضرت فاطمه زهرا(س) نسبت داده شده است.

عباس محمد‌حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامیبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام عباس محمد‌حسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز 16 دی‌ماه، در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و سردار سلیمانی در اجتماع ارتش ولایی همدان، در حسینیه امام خمینی (ره) اظهار کرد: مصداق کوثر، در سوره مبارکه کوثر به دلیل وجود حضرت زهرا (س) است و کوثر به معنای خیر غیرقابل‌شمارش است که به حضرت فاطمه زهرا (س) نسبت داده شده است.

وی با اشاره به برکاتی از وجود حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: اولین برکت وجود حضرت فاطمه زهرا(س) این است که تمامی امامین معصوم بعد از امیرالمؤمنین(ع) همگی از نسل حضرت زهرا(س) هستند و امامان معصوم برای بشریت خیر بی‌شماری دارند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی ادامه داد: دشمنان اسلام معتقد بودند که نسل رسول خدا منقطع خواهد شد و سوره کوثر نازل شد که به آن‌ها بگوید که اشتباه می‌کنند و نسل پیامبر با همین یک دختر عالم‌گیر خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز همه جهان اسلام در دست فرزندان حضرت زهرا(س) است، افزود: در ایران امامین انقلاب که آوازه رهبر معظم انقلاب ما همه جهان را پر کرده و بسیاری از مردم جهان تشنه دیدار یک لحظه رهبر ما هستند و همچنین رئیس‌جمهور محبوب و ولایی کشورمان هم از نسل فاطمه زهرا هستند، در لبنان سید حسن نصرالله که وقتی نام او برده می‌شود تن صهیونیست‌ها می‌لرزد، در عراق آیت‌الله سیستانی، در یمن سید عبدالملک بدرالدین که نفس‌های ائتلاف آمریکایی سعودی را به شماره انداخته است، همگی از فرزندان حضرن زهرا هستند.

نسل حضرت فاطمه و رسول خدا جهان را پر کرده است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اظهار داشت: مفسر بزرگ سنی به نام «فخر رازی» در کتاب «مفاتیح الغیب» خود بیان کرده که علی‌رغم اینکه بنی‌امیه و بنی‌عباس سادات‌کشی راه انداختند، اما نگاه کنید از بین آنان دیگر کسی در تاریخ وجود ندارد، ولی نسل فاطمه و رسول خدا جهان را پر کرده است و این‌ها صحبت‌های یک عالم مفسر سنی است.

وی با بیان اینکه نسل رسول خدا به برکت حضرت فاطمه زهرا (س) جهان را پر از سادات شجاع دلاور و شهادت‌طلب کرده است، افزود: در جهان بالغ بر ۱۵۰ میلیون سید وجود دارد، که شش میلیون آن‌ها در ایران اسلامی هستند و ما مفتخریم که مشمول دعای سادات هستیم.

حضرت زهرا بنیان‌گذار مکتب دفاع از حرم است

حجت‌الاسلام محمد حسنی عنوان کرد: سومین برکت وجودی حضرت زهرا بنیان‌گذاری مکتب دفاع از حرم است، آیا هیچ فکر کرده‌اید اساساً مکتب مدافع حرم از کجا شروع شده، آیا می‌دانید که اولین بنیان‌گذار مکتب دفاع از حرم حضرت زهرا (س)است، اگر جوان‌های ما سر از پا نشناخته به دفاع از حرم رفتند به این دلیل است که تربیت‌شدگان مکتب دفاع از حرمی هستند که تأسیس آن به دست حضرت زهرا (س) است.

وی خاطرنشان کرد: در میان زنان نخستین مدافع حرم حضرت زهرا است و مدافعین حرم پیروان حضرت زهرا (س) هستند و در میان مردان هم نخستین مدافع حرم، امام علی (ع) است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تأکید بر اینکه این زوج آسمانی اولین مدافعان حرم هستند، تصریح کرد: مجاهدان مدافعان وطن و حرم، همه تربیت‌شدگان مکتب دفاعی و جهادی تأسیس شده به دستان حضرت علی (ع) و زهرا (س) هستند و پدران شهدا بر خودتان ببالند که فرزندانشان را در این راه داده‌اند.

وی با بیان اینکه حاج قاسم و همه مدافعان حرم در سراسر محور مقاومت تربیت‌شدگان مکتب فاطمی و علوی هستند، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در مورد حاج قاسم جملاتی دارند، اما یکی از بهترین سخنان ایشان این است که سردار سلیمانی یک شخص نیست یک مکتب، یک راه و یک مدرسه است.

سردار سلیمانی اسلامی فکر می‌کرد

حجت‌الاسلام محمد حسنی با اشاره به ویژگی‌های مکتب حاج قاسم گفت: حاج قاسم فراملیتی بود، این‌گونه نبود که دلش فقط برای ملت ایران بتپید و علاوه بر اینکه خودش را وقف ملت ایران کرد از سایر ملت‌ها هم در برابر تجاوزگران دفاع کرد و حاج قاسم فقط ایرانی فکر نمی‌کرد، اسلامی فکر می‌کرد و این از ویژگی‌های مهم مکتب حاج قاسم است.

وی گفت: این‌گونه بزرگداشت‌ها ما را به این سمت هدایت می‌کند که فراملیتی فکر کنیم و بنابر تعبیر رهبر معظم انقلاب فرمودند حاج قاسم یک قهرمان ملتی و فراملیتی و امتی بود و ما بایستی به سرنوشت امت اسلامی فکر کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به اینکه سردار سلیمانی یک شخصیت فراقومی بود، افزود: وقتی داعش تصمیم گرفت کردها را مورد هجوم قرار دهد، اولین کسی که از قوم کرد، دفاع کرد حاج قاسم بود و با حضور حاج قاسم داعشی‌ها فرار را بر قرار ترجیح دادند.

وی با بیان اینکه حاج قاسم فراجناحی بود، متذکر شد: حاج قاسم اصولگرا بود اما خلاصه در اصولگرایان نمی‌شد، در عین حال که اصولگرای هدایت‌گرا بود و هرگز از هدایتگری غیر اصولگرایان غفلت نمی‌کرد.

حجت‌الاسلام محمد حسنی گفت: سردار سلیمانی اعتقاد داشت هنر ما در این است مسافران قطار انقلاب را بیشتر کنیم و ازپیاده شدن مسافران قطار انقلاب جلوگیری کنیم و امروز اگر برخی جریان‌ها می‌خواهند با وصل کردن به حاج قاسم آبروی خود را حفظ کنند به این دلیل است که حاج قاسم این‌گونه می‌خواست.

وی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود فرمودند که مهم‌ترین ویژگی حاج قاسم اخلاص و صداقت بود و همین اخلاص بود که از او یک انسان مجاهد خواسته بود، سردار برای رسیدن به اهداف خودش هرگز گام از دامنه شرع مقدس بیرون نگذاشت و هرکس این‌گونه باشد خدا او را محبوب دل‌ها قرار می‌دهد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تأکید بر اینکه حاج قاسم تمام نقشه‌های دستگاه استکباری را نقش بر آب کرد، گفت: دشمن به دنبال تشکیل کانون طرح خاورمیانه بزرگ به دست رژیم صهیونیستی بود، که حاج قاسم این معادله را بهم ریخت و امروز صهیونیست‌ها اگر بر سر عقل نیایند حذف خواهند شد.

وی بیان داشت: دومین هدف دشمنان داعش‌زایی در منطقه بود و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اگر در برابر داعش مقاومت نمی‌کردامیم، امروز باید در استان‌ها در برابر آنان از خود دفاع می‌کردیم، اما مکتب حاج قاسم همه این توطئه‌ها را نقش بر آب کرد.

وی با بیان اینکه دشمنان از اینکه حاج قاسم و ابومهدی المهندس با هم شهید شدند و در جهان اسلام ظرفیت‌آفرینی کردند خشمگین هستند گفت: امروز آمریکایی‌ها هیچ راهی جز خروج از منطقه را ندارند و هسته‌های مقاومت که در مکتب حاج قاسم شکل گرفته خواب راحت را از چشمان استکبار ربوده است و بچه مسلمان‌ها هرگز از مبارزه با انان دست نخواهند کشید.

انتهای پیام
captcha