مقاومت عراق: حملات ضد اشغالگری تا اخراج آمریکا از عراق ادامه دارد
کد خبر: 4027033
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷

مقاومت عراق: حملات ضد اشغالگری تا اخراج آمریکا از عراق ادامه دارد

گروه‌های مقاومت عراق تأکید کردند که با عملی نشدن وعده‌ها در خصوص خروج نظامیان خارجی از عراق حملات علیه پایگاه‌ها و کاروان‌های آمریکا تا خروج آن از عراق ادامه دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از العربی الجدید، حملات گروه‌های مقاومت ضد اشغالگری علیه پایگاه‌ها و کاروان‌های نظامی آمریکا در عراق با عملی نشدن وعده‌ها به خروج این نظامیان از خاک عراق در روزهای اخیر شدت گرفته است.

پایگاه عین الاسد در استان الانبار، پایگاه ویکتوریا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد و چندین کاروان حامل کمک‌های لجستیک آمریکا در استان‌های جنوبی عراق طی روزهای اخیر هدف حمله قرار گرفته است.

در همین حال العربی الجدید به نقل از منابع موثق خود از جمله یک مسئول نزدیک به دفتر مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق آورده است که طرف آمریکایی با دولت عراق در خصوص حملات اخیر گروه‌های مقاومت تماس گرفته و از الکاظمی خواسته فوراً به این قضیه ورود کند و دولت هم شروع به تشکیل جلسه با برخی فرماندهان گروه‌های مقاومت برای توقف حملات کرده تا آنها را به توقف حملاتشان، متقاعد کند.

این در حالی است که گروه‌های مقاومت ضمن رد میانجی‌گری دولت بغداد بر پایبندی خود به گزینه نظامی برای بیرون کردن اشغالگران از عراق تأکید کردند.

کمال الحسناوی، جانشین فرمانده گروه حرکة الابدال، یکی از گروه‌های مقاومت در عراق در گفت‌وگو با العربی الجدید ضمن رد هر گونه آتش‌بس تأکید کرد که تلاش‌ها برای توقف حملات علیه نظامیان اشغالگر آمریکایی بی‌فایده است.

الحسناوی افزود: گروه‌های مقاومت به دولت عراق برای اخراج نظامیان اشغالگر آمریکایی از خاک عراق فرصت کافی دادند؛ اما دولت عراق در این امر ناکام بود؛ از همین رو گروه‌های مقاومت برای تمام کردن این مأموریت وارد عمل شده است که این در زمانی بسیار نزدیک اتفاق خواهد افتاد، به خصوص که آمریکایی‌ها جز زبان زور را نمی‌فهمند.

الکاظمی اخیراً از پایان مأموریت رزمی ائتلاف بین‌المللی در عراق خبر داده و مدعی شده بود که نیروهای عراقی پادگان‌ها را تحویل گرفتند؛ اما گروه‌های مقاومت معتقدند دولت در حال دور زدن خواسته ملت عراق درباره خروج همه یگان‌های نظامی خارجی در عراق است.

سعد السعدی، یکی از فرماندهان جنبش عصائب اهل الحق، از گروه‌های مقاومت الحشد الشعبی نیز در این خصوص در گفت‌وگو با العربی الجدید تأکید کرد که حملات اخیر به منافع آمریکایی‌ها در عراق به دلیل قانع نشدن مقاومت به خروج آمریکا از عراق است و آن را فقط یک خروج رسانه‌ای و تبلیغاتی و نه واقعی می‌داند.

السعدی با پیش‌بینی اینکه حملات به اهداف و منافع آمریکا در عراق همچنان ادامه داشته باشد، گفت: طرف آمریکایی به تصمیم پارلمان درباره خروج از کشور متعهد نیست و اصلاً به نتایج گفت‌وگوهای راهبردی با بغداد هم تعهدی ندارد و فقط نام نیروهای رزمی خود را به مستشاری تغییر داده است و نیروهای رزمی با همان تعداد در عراق هستند و اصلاً دولت عراق از تعداد واقعی این نیروها خبر ندارد.

انتهای پیام
captcha