راهیابی ۱۶۸ شرکت‌کننده به مرحله نیمه‌نهایی شوق تلاوت
کد خبر: 4027094
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴

راهیابی ۱۶۸ شرکت‌کننده به مرحله نیمه‌نهایی شوق تلاوت

مرحله مقدماتی پنجمین دوره رقابت‌های قرآنی «شوق تلاوت» با قریب ۷۰۰ شرکت‌کننده برگزار شد که از این تعداد ۱۶۸ نفر به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کردند.

حسین مقدم‌کیا، دبیر اجرایی مسابقات شوق تلاوت، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، اظهار کرد: مرحله مقدماتی پنجمین دوره رقابت‌های قرآنی «شوق تلاوت» با قریب ۷۰۱ شرکت‌کننده بر مبنای تقلیدی‌خوانی به سبک‌های یکی از قراء مصری عبدالباسط، منشاوی، مصطفی اسماعیل و شحات محمدانور براساس بارگذاری تلاوت‌های ارسالی برگزار شد.

وی ادامه داد: پس از داوری و ارزیابی مرحله مقدماتی ۱۶۸ نفر به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کردند که طبق جدول زمانبندی، مسابقات هفتم و هشتم بهمن‌ماه به صورت غیر حضوری در مشهد مقدس برگزار می‌شود. داوری مرحله نیمه‌نهایی مسابقات به صورت حضوری و با قضاوت داوران بین‌المللی و ملی برگزار خواهد شد.

مقدم‌کیا بیان کرد: شرکت‌کنندگان این مرحله فرصت دارند فایل‌هایشان را تا چهارم بهمن‌ماه به ستاد اجرایی ارسال کنند تا پس از بازبینی اولیه و داوری مرحله اول، متسابقانی که تلاوت‌هایشان از کیفیت مطلوب برخوردار هست به سطح فینال مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کنند. این رقابت‌ها به صورت زنده در قالب صوتی و تصویری برگزار می‌شود. 

وی تاکید کرد: مرحله نهایی این مسابقات هفته اول اسفندماه در جزیره کیش به صورت حضوری برگزار خواهد شد. همچنین قرآن‌آموزان شرکت‌کننده در طرح ملی تلاوت که دوره مقدماتی را تمام کرده‌اند و در دوره دو ساله پیشرفته، پذیرفته شده‌اند، می‌توانند به صورت رشته آزاد اما در همان سبک‌های تقلیدی اعلام شده، آثار خود را ارسال کنند. 

یادآوری می‌شود، پنجمین دوره رقابت‌های قرآنی شوق تلاوت به همت ستاد اجرایی طرح تلاوت شباب‌الرضا و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با مشارکت مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha