آغاز اولین جلسه پارلمان جدید عراق با کفن‌پوشی جریان صدر + فیلم
کد خبر: 4027379
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰

آغاز اولین جلسه پارلمان جدید عراق با کفن‌پوشی جریان صدر + فیلم

اولین جلسه پارلمان جدید عراق امروز یکشنبه در حالی برگزار شده که موضوع قابل توجه حضور کفن‌پوش نمایندگان جریان صدر در صحن پارلمان است.

به گزارش ایکنا به نقل از موازین نیوز، جلسه نخست از پنجمین دوره پارلمان عراق امروز یکشنبه با حضور نمایندگان پیروز در انتخابات پارلمانی اخیر آغاز شد.

نمایندگان جریان صدر که در انتخابات پیش رو 73 کرسی پارلمان را تصاحب کرده و پیروز اصلی انتخابات بودند امروز در حالی که همگی پارچه‌هایی سفید را به نشانه کفن به تن داشتند وارد صحن پارلمان شدند.

در ادامه ویدئویی را در همین زمینه مشاهده می‌کنید.

بنا بر قانون اساسی عراق، نخستین جلسه پارلمان به ریاست نماینده‌ای که از نظر سِنی از همه بزرگتر است، برگزار می‌شود. در این جلسه، رئیس و دو معاون وی انتخاب خواهند شد. رئیس پارلمان عراق می‌بایست، رأی اکثریت مطلق پارلمان یعنی رأی بیش از نیمی از اعضای پارلمان را کسب کند به عبارت دیگر برای پارلمان با ۳۲۹ کرسی، دست‌کم ۱۶۵ نفر باید به او رأی مثبت بدهند.

نمایندگان فراکسیون‌های سیاسی امروز قبل از آغاز نشست پارلمان نشست‌هایی را به طور جداگانه برگزار کردند. نمایندگان جریان صدر، ائتلاف دولة القانون و کُردها هر کدام جلساتی را برای یکسره کردن مواضع خود به منظور طرح آن در جلسه نخست پارلمان برگزار کردند.

در حال حاضر جلسه پارلمان به منظور تکمیل رایزنی‌های گروه‌های سیاسی در خصوص انتخاب رئیس پارلمان و دو معاون وی نیم ساعت به تعویق افتاده است.

انتهای پیام
captcha