اردوگاه مسلمانان روهینگیا در بنگلادش در آتش سوخت
کد خبر: 4027539
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹

اردوگاه مسلمانان روهینگیا در بنگلادش در آتش سوخت

پلیس بنگلادش از آتش‌سوزی گسترده در قسمت‌هایی از اردوگاه مسلمانان روهینگیا در جنوب شرقی بنگلادش و ‌بی‌خانمان شدن هزاران نفر از آنها خبر داد.  

به گزارش ایکنا به نقل از الوطن، «کامران حسین»، سخنگوی گردان مسلح پلیس بنگلادش که مسئول برقراری امنیت در اردوگاه مسلمانان روهینگیا است،  اعلام کرد که حدود هزار و ۲۰۰ خانه در اردوگاه مسلمانان روهینگیا در آتش سوخت.
 
وی توضیح داد که آتش‌سوزی عصر یکشنبه، 19 دی، از اردوگاه شماره 16 آغاز شد و به پناهگاه‌های ساخته شده از بامبو و برزنت راه یافت که بر اثر آن بیش از ۵ هزار نفر بی‌خانمان شدند.  
 
وی با اعلام اینکه علت آتش‌سوزی هنوز مشخص نیست، اضافه کرد که نیروهای امدادی حدود ساعت 18:30 توانستند آتش را تحت کنترل خود در آوردند.
 
«عبدالرشید» پناهنده 22 ساله روهینگیا درباره این آتش‌سوزی گفت: آتش‌سوزی به حدی بزرگ بود که همه چیز در منزل سوخت و اکنون با همسر و فرزند خردسالم در زیر آسمان به‌سر می‌بریم.
 
«محمد یاسین» 29 ساله، یکی دیگر از پناهندگان این اردوگاه نیز با ابراز تأسف از این آتش‌سوزی عظیم گفت: آتش‌سوزی در اینجا به‌طور مکرر اتفاق می‌افتد و راهی برای خاموش کردن آتش وجود ندارد. اینجا آب نیست و خانه‌ها در حال سوختن است. بسیاری از اسنادی که از میانمار با خود آورده بودم در آتش سوخت، هوا نیز بسیار سرد است.
 
حدود ۸۵ هزار نفر از اقلیت عمدتا مسلمان روهینگیا که بسیاری از آنها از سرکوب نظامی سال ۲۰۱۷ در میانمار جان سالم به در بردند اکنون در شبکه‌ای از اردوگاه‌ها در منطقه مرزی «بازار کاکس» بنگلادش زندگی می‌کنند. بازرسان سازمان ملل در آن زمان به این نتیجه رسیدند که این کشتارها با هدف نسل‌کشی انجام شده است.
 
در مارس سال گذشته، در پی آتش‌سوزی عظیمی که خانه‌های روهینگیا را در بزرگترین شهرک پناهجویان جهان تخریب کرد، ۱۵ نفر جان باختند و حدود ۵۰ هزار نفر بی‌خانمان شدند.

انتهای پیام
captcha