آمار آوارگان میانمار از 800 هزار نفر گذشت
کد خبر: 4036120
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰

آمار آوارگان میانمار از 800 هزار نفر گذشت

آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) اعلام کرد که تعداد آوارگان داخلی در میانمار از فوریه سال گذشته دو برابر شده و اکنون از مرز 800 هزار نفر عبور کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از ANI، متیو سالتمارش (Matthew Saltmarsh) سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت که این آژانس همزمان با تشدید درگیری، کمک به آوارگان را افزایش می‌دهد.

سالتمارش گفت: امنیت به سرعت در سراسر میانمار رو به وخامت است، زیرا درگیری‌ها و درگیری‌های مسلحانه تشدید شده و هیچ نشانه‌ای از کاهش آنها وجود ندارد.

سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که در مجموع، از فوریه 2021 ـ زمانی که کودتای نظامی باعث سقوط دولت منتخب دموکراتیک شد ـ حدود 440,000 نفر آواره شده‌اند. این درحالی است که پیش از آن 370,000 نفر مجبور به ترک خانه خود شده‌ بودند.

در این بیانیه آمده است که آژانس معتقد است این روند در هفته‌ها و ماه‌های آینده شتاب خواهد گرفت.

این بیانیه می‌افزاید که حدود 600000 نفر از اقلیت مسلمان روهینگیا در ایالت راخین، از جمله حدود 148،000 آواره در اردوگاه‌ها و روستاها  نیازمند حمایت بشردوستانه هستند.

سازمان ملل متحد در ماه اوت سال ۲۰۲۰ نیز آواره شدن اقلیت مسلمان روهینگیا را نسل‌کشی عامدانه نامید و خواستار تحریم شرکت‌های مرتبط با ارتش این کشور شد.

وضعیت اجتماعی و اقتصادی میانمار با افزایش قیمت کالاها، از دست دادن شغل و درآمد، اختلال در خدمات اولیه و ناامنی طولانی مدت همچنان ناپایدار است.

انتهای پیام
captcha