آغاز مسابقات بین‌المللی قرآن الجزایر با حضور 46 کشور
کد خبر: 4037176
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۶

آغاز مسابقات بین‌المللی قرآن الجزایر با حضور 46 کشور

هفدهمین مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن کریم الجزایر با حضور شرکت‌کنندگانی از 46 کشور جهان به صورت مجازی آغاز به کار کرد.

آغاز مسابقات بین‌المللی قرآن کریم الجزایر با حضور 46 کشور // امادهبه گزارش ایکنا؛ به نقل از بوابة الاهرام، هفدهمین دوره جایزه بین‌المللی حفظ قرآن کریم الجزایر با حضور 46 کشور از سراسر جهان اسلام از دیروز پنجشنبه، 28 بهمن ماه آغاز به کار کرده است.

وزارت اوقاف الجزایر در بیانیه‌ای اعلام کرد که امسال این مسابقات با شعار «و رتل القرآن ترتیلا» و همزمان با گرامیداشت سالروز اسراء و معراج پیامبر اکرم (ص) در ماه رجب برگزار می‌شود، در حالی که در دوره‌های قبلی، این مسابقات در ماه رمضان برگزار می‌شد.

این بیانیه می‌افزاید که با توجه به شرایط تحمیل شده ناشی از همه گیری کرونا، این دوره از جایزه از طریق فناوری ویدئوکنفرانس برگزار می‌شود و متسابقان تحت نظر هیئت داوران که کمیته‌ای متشکل از 6 عضو، از کشورهای مصر و گینه و چهار داور از الجزایر از جمله یک داور زن هستند به رقابت می‌پردازند.

شرکت‌کنندگان خارجی برای شرکت در جایزه بین‌المللی حفظ قرآن الجزایر به مراکز کنسولی و دیپلماتیک الجزایر در کشورهای خود مراجعه کرده‌اند. این مسابقات فردا،30 بهمن ماه پایان می‌یابد و در پایان ماه جاری میلادی و طی مراسمی رسمی، برندگان معرفی خواهند شد.

لازم به ذکر است که مسابقات جایزه بین‌المللی قرآن الجزایر که اولین دوره آن در سال 2004 برگزار شد، ویژه حافظان زیر 25 سال و کسانی است که در دوره‌های قبلی یکی از سه جایزه اول را کسب نکرده باشند.

انتهای پیام
captcha