2 فیلم از آخرین روزهای حیات «شحات محمد انور»
کد خبر: 4028671
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۷

2 فیلم از آخرین روزهای حیات «شحات محمد انور»

صفحات فعالان قرآنی در فضای مجازی طی روزهای گذشته و به مناسبت سالروز درگذشت استاد «شحات محمد انور»، محل انتشار مطالبی در خصوص این قاری عصر طلایی تلاوت بوده است.

به گزارش ایکنا، «شحات محمد انور» اواخر دی‌ماه سال 1386 در حالی که 57 سال سن داشت دار فانی را وداع گفت تا دنیای تلاوت یکی دیگر از قاریان نسل طلایی را از دست بدهد و آیندگان بعد از او تنها دلخوش به شنیدن تلاوت‌هایش باشند.

طی روزهای گذشته و به مناسبت درگذشت این قاری برجسته فیلم‌های متعددی در فضای مجازی و بین فعالان قرآنی منتشر شد که در ادامه دو فیلم از بین آنها بارگذاری شده است. فیلم نخست را شهریار ضیاءآذری، مجری برنامه‌های معارفی صدا و سیما در صفحه اینستاگرامی خود قرار داده است، در این پست آمده است: «14 سال قبل در حاشیه بیست و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم – همانجا که برادر عزیزم استاد حاج مهدی عادلی به رتبه نخست دست یافت - فرصتی شد تا در سالن اجلاس، دقایقی با استاد شحات محمد انور گفت‌وگو کنم و مردم از شبکه قرآن سیما به صورت زنده شاهد آن بودند.

این آخرین سفر استاد به ایران بود؛ استادی که در میان قاریان نسل دوم مصر بیشترین تأثیر را بر تلاوت نسل جوان و نوجوان ما گذاشت.

کاش کلمۀ «بازنشسته» را برای ایشان به کار نمی‌بردم. غرضی نداشتم. می‌خواستم بدانم چرا دیگر تلاوت نمی‌کند؟ مرحوم استاد احمد عامر و مرحوم استاد ابوالعینین شعیشع با بیش از 80 سال سن، به ایران آمدند و تلاوت هم کردند. پس چرا شحات نخواند؟

وقتی با یک کلمه جوابم را داد: بیماری، جلوی دوربین نمی‌توانستم چیزی بگویم یا واکنشی نشان دهم. اما پس از مصاحبه، سخت غمگین شدم. گویا باید برای آخرین بار بدرقه‌اش می‌کردیم ... که چنین هم شد... 12 ژانویه روحش به پرواز درآمد و در جوار رحمت حق جای گرفت.

صدق الله العلی العظیم در پایان پست، مربوط به آخرین تلاوت ایشان در ایران و در شورای عالی قرآن و در همان سفر است. امروز چهاردهمین سالگرد درگذشت اوست. روحش شاد.

همچنین محمد سلیمی، یکی دیگر از فعالان قرآنی کشورمان نیز با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامی خود که مربوط به دوران بیماری استاد شحات است، پرداخته است. در این فیلم شاهد عیادت حجج اسلام محمدعلی خسروی و هادی قبادی از مسئولان وقت سازمان اوقاف و امور خیریه هستیم که به عیادت استاد شحات در یکی از بیمارستان‌های تهران رفته‌اند.

انتهای پیام
captcha