پاکبان مصری که اوقات فراغت را با قرائت قرآن پر می‌کند
کد خبر: 4028934
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷

پاکبان مصری که اوقات فراغت را با قرائت قرآن پر می‌کند

عمو عادل، رفتگر نام آشنای محله‌ای در شهر العیاط مصر است که صحنه روزانه قرائت قرآن او در اوقات فراغتش در حالی که کنار خیابان نشسته نگاه‌های تحسین برانگیز مردم را به همراه دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از الوطن نیوز، عادل توفیق، یک کارگر 55 ساله شهرداری در شهر العیاط در استان الجیزه مصر است که صحنه قرآن‌خوانی او در حین استراحتش در خیابان‌ها نگاه رهگذران را به خود جلب کرده است.

وقتی از رسانه الوطن مصر به سراغ او رفتند او در حالی که در لباس کار خود را به تن داشت، از روی نسخه کوچک قرآنی، آیاتی را زمزمه می‌کرد و از حضور دوربین و خبرنگار غافلگیر شد.

او را عمو عادل می‌خوانند. می‌گوید چند ساعت اول هر صبح را به کار خود در جارو کردن خیابانی که مسئول آن می‌شود سپری می‌کند و وقتی زمان کوتاهی را برای استراحت خود پیدا می‌کند، قرآن از جیبش در می‌آورد و شروع به قرائت قرآن می‌کند.

عمو عادل از ماه رمضان سال گذشته تصمیم گرفته است تا آخر عمرش روزی پنج جزء قرآن بخواند. او سه تا چهار جزء را در زمان‌های استراحتش در فاصله بین صبح تا عصر که به سر کار می‌رود، تلاوت می‌کند و جزء دیگری را هم شب در خانه خود تکمیل می‌کند.

وقتی از او درباره احساسی که از قرائت روزانه قرآن پیدا می‌کند، سؤال می‌شود، می‌گوید: مردم ما باید بدانند تلاوت روزانه قرآن بر زندگی ما تأثیر ندارد، نه اینکه آن را فقط به ماه رمضان اختصاص دهیم؛ البته مهم‌تر از قرائت قرآن، تدبر در آیات قرآن و عمل به آن است به طوری که قرآن را خط مشی زندگی خود قرار دهیم و تلاش کنیم مقصود هر آیه و کلمات آیه را درک کنیم.

عمو عادل می‌گوید که خیلی اوقات با مراجعه به روحانیون شهر خود از آنها می‌خواهد هر آنچه را که از قرآن کریم متوجه نمی‌شود برایش شرح دهند.

عادل توفیق در کودکی حافظ سه جزء قرآن کریم شده و حالا امیدوار است با ممارست در قرائت قرآن بتواند روزی حافظ کل قرآن شود.

انتهای پیام
captcha